کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

1.5 میلیون دلاری که بین دو فیلسوف تقسیم شد

نیویورک تایمز , 22 مرداد 1394 ساعت 9:37

گروه فرهنگی: یورگن هابرماس، فیلسوف آلمانی و چارلز تیلور، فیلسوف کانادایی، به صورت مشترک برنده جایزه یک و نیم میلیون دلاری جان. دبلیو کلوگ سال 2015 در زمینه «موفقیت در مطالعات» انسانی شدند.


جایزه کلوگ از سال 2003 معرفی و پایه‌گذاری شده است . این جایزه از سوی کتابخانه کنگره‌ی آمریکا برای تقدیر از پدیرآورندگان آثاری اعطا می‌شوند که جزو رشته‌های مختلف جایزه‌ی نوبل نیستند.
هابرماس 86 ساله، به‌عنوان یکی از مهم‌ترین متفکران آلمانی در نیم قرن گذشته شناخته می‌شود. او مدافع سنت روشنگری است و نوشته‌هایش درباره حقوق بشر، شهروندی، گذشته نازی آلمان، تروریسم و ... باعث جنبش در مناظرات عمومی در کشور خود و سایر کشورها شده است.
تِیلور83 ساله، نویسندهی کتاب‌های تاثیرگذاری با موضوعاتی چون زیر سوال بردن فردگرایی و بررسی زیربنای پایدار دینی اخلاق در جهان مدرن است. «منابع خود» و «عصرسکولار» از جمله آثار این متفکر هستند.
جیمز هادلی بیلینگتون، رییس کتابخانه‌ی گنکره‌ی آمریکا، در بیانیه‌ای این دو اندیشمند را «فیلسوفان برجسته و روشنفکران متعهد اجتماع» خوانده که دایره آثارشان فراتر از حوزه خودشان است. این جایزه 29 سپتامبر طی مراسمی در واشنگتن به این دو متفکر اعطا خواهد شد.
پیتر براون و جان هوپ فرانکلین، فرناندو هنریک کاردوسو، جامعه شناس و رئيس جمهور سابق برزیل، لشکک کولاکوفسکی و پل ریکور از دیگر برندگان این جایزه بوده‌اند.


کد مطلب: 87700

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/87700/1-5-میلیون-دلاری-بین-دو-فیلسوف-تقسیم

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir