به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۵/۲۶ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۸۸۱۸۱

کالسکه روباتیک ساخته شد

گروه فناوری: مهندسان یک شرکت خودروسازی کالسکه روباتیکی ساخته اند که نه تنها در مواقع لزوم متوقف می شود، بلکه ایمنی نوزاد در حین گردش در فضای باز را نیز به حداکثر می رساند.
کالسکه روباتیک ساخته شد
این ابتکار جدید توسط مهندسان شرکت خودروسازی فولکس واگن آلمان ارایه شده است تا پاسخی مناسب به نگرانی والدینی باشد که نوزاد خود را برای گردش به فضای باز می برند.
یکی از مهمترین نگرانی های والدین در حین گردش با نوزاد قرار گرفته در کالسکه، حرکت ناخواسته آن در سطوح شیب دار و بروز اتفاقات دلخراش بعدی است. مهندسان فولکس واگن با آگاهی از این نگرانی از مدتها پیش بر روی پروژه طراحی و ساخت کالسکه ای کار کرده اند که به طرز هوشمندانه ای متوقف می شود.

این کالسکه همچنین می تواند دنبال والدین و همراهان نوزاد حرکت کرده و در عین حال ایمنی نوزاد را نیز مد نظر داشته باشد. آنچه که مهندسان فولکس واگن ساخته اند مجهز به حسگر مخصوصی است که با عملکرد آن، کالسکه همواره در فاصله معینی از والدین و همراهان نوزاد حرکت می کند، حتی اگر آنها در حال دویدن باشند!
این فناوری هنوز در مرحله تولید پیش ساخته و طرح اولیه است و با آنچه که احتمالا در آینده ساخته خواهد شد تفاوتهای زیادی دارد.
مرجع : مهر