به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۴ ساعت ۱۰:۴۸
کد مطلب : ۸۹۸۴۰
معاون سازمان صنایع کوچک اعلام کرد

نحوه قیمت‌گذاری واحد و زمین‌ در شهرک‌های صنعتی

گروه اقتصادی: معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی نحوه قیمت‌گذاری واحد و زمین‌ها در شهرک‌های صنعتی را اعلام کرد و گفت: خدمات‌رسانی به شهرک‌ها و سطوح مختلف انجام می‌شود و قیمت تمام شده در شهرک‌ها متناسب با سطح خدمات‌رسانی است.
نحوه قیمت‌گذاری واحد و زمین‌ در شهرک‌های صنعتی
فتحعلی محمدزاده با بیان اینکه ایجاد امکانات زیر بنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بر اساس برنامه عملیاتی مشخص شده برای آن‌ها انجام می‌شود، اظهار کرد: با توجه به این برنامه تعیین می‌شود که هر پروژه در یک فاز عملیاتی مشخص در چه زمان و حجمی باید انجام شود که البته منظور از فاز عملیاتی، بخشی از اراضی شهرک است که طراحی شده و عملیات عمرانی آن ظرف مدت سه تا پنج سال به اتمام می‌رسد. وی درباره نکات تاثیرگذار بر عملیاتی شدن یک پروژه گفت: از موارد اصلی برای تحقق یک برنامه میزان اعتباری است که صرف‌نظر از محل تامین آن به آن برنامه خاص تخصیص داده شده است. در همین راستا میزان تحقق برنامه‌ها را به صورت مستمر در شرکت‌های استانی و به صورت فصلی در ستاد مورد بررسی قرار می‌دهیم.

معاون عمران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به نحوه خدمات رسانی‌ به شهرک‌های صنعتی مختلف در سطح کشور ادامه داد: ارائه خدمات به شهرک‌ها و نواحی صنعتی در پنج سطح متفاوت انجام می‌شود که با توجه به خدمات دریافتی، قیمت تمام شده واحدهای صنعتی مستقر در شهرک‌ها نیز متغیر است. محمدزاده با بیان اینکه سطح یک ارائه خدمات، دربرگیرنده کلیه امکانات زیربنایی جهت استقرار واحدهای صنعتی است، اظهار کرد: با توجه به اینکه امکانات بیشتری برای این قبیل از شهرک‌های صنعتی در نظر گرفته می‌شود، قطعا سطح قیمت در آن‌ها نیز بالاتر خواهد بود.

وی با اشاره به کاهش میزان خدمات ارائه شده به تناسب کاهش سطح خدمات‌دهی گفت: در سطح پنچ خدمات‌دهی، کمترین میزان خدمات ارائه شده مربوط به سطح پنج است که مسلما قیمت تمام شده در این سطح از خدمات‌دهی نیز پایین‌تر است که عموما این سطح از خدمات مربوط به شهرک‌ها و نواحی صنعتی واقع در روستاهاست.

معاون عمران سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته برای تامین زیر ساخت در شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 70 شهرک و ناحیه صنعتی را مجهز به خطوط تلفن کردیم که به این ترتیب تعداد کل شهرک‌های دارای تلفن به 650 شهرک رسید. محمدزاده گفت: در سال گذشته برای 21 شهرک و ناحیه صنعتی هم فیبر نوری تهیه کردیم و به 43 شهرک هم گازرسانی شده است.
مرجع : ایسنا