به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۷:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۱۵ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب : ۸۹۹۵۴
انسانها مسئول مرگ نیمی از درختان کره زمین

انسان کمر به قتل ریه‌های زمین بسته است

گروه علمی: به نظر می رسد انسان قصد دارد درختان جهان را از بین ببرد. بنابر نتایج مطالعه ای جدید تراکم درختی در سراسر جهان نشان می دهد انسان ها به طور مستقیم مسئول مرگ تقریبا نیمی از درختان کره زمین هستند.
انسان کمر به قتل ریه‌های زمین بسته است
گزارش اخیر تاییدی بر ویرانی و فاجعه ای است که از آن اطلاع داریم اما به شیوه ای بسیار واقعی‌تر آمار و ارقام را نشان می دهد.مطالعه جدید نخستین نمونه در نوع خود محسوب می شود که بر اساس داده های واقعی شکل گرفته و تصویری دقیق‌تر از جنگل های کره زمین نسبت به گذشته ارائه می کند. همانند بسیاری گزارش های علمی، خبرهایی خوب و خبرهایی بد وجود دارند. بنابر محاسبات صورت گرفته توسط پژوهشگران، حدود 3.04 تریلیون درخت در جهان وجود دارند که تقریبا 422 درخت به ازای هر فرد می شود. این خبر خوبی است زیرا تعداد درختان از برآوردهای پیشین بیشتر است. اما تعداد درختان حال حاضر 46 درصد از زمان آغاز قطع درختان توسط انسان کاهش یافته است.

پژوهشگران برای محاسبه تعداد درختان تا حدودی از ریاضیات و تا حدودی از جادوگری کمک گرفته اند. آنها اندازه گیری های 429 هزار و 775 منبع زمینی از تراکم درختان در هر قاره به استثنای قطب جنوب - درختی در آن وجود ندارد - را جمع آوری کردند. پژوهشگران این اطلاعات را با داده های ماهواره ای آب و هوا، توپوگرافی و استفاده از زمین توسط انسان ترکیب کردند. مدل های به دست آمده پیش بینی کردند که تراکم درختی در سراسر جهان به یک کیلومتر مربع کاهش یافته است.



طی مقایسه این پیش بینی ها با نقشه های فضایی نابودی جنگل، پژوهشگران دریافتند که انسان ها تقریبا 15.3 میلیارد درخت را هر ساله از بین می برند که بیشترین میزان کاهش در مناطق استوایی رخ می دهد. رشد مجدد جنگل اندکی بیشتر از پنج میلیارد درخت در سال است که نابودی خالص سالانه حدود 10 میلیارد درخت را نشان می دهد.
مرجع : موزیکس