به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۶/۲۲ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۹۰۵۹۶

بزرگ‌ترین پشت‌بام سبز جهان/ عکس

گروه فناوری: یک شرکت آمریکایی به تازگی قصد دارد بزرگ‌ترین پشت‌بام سبز دنیا برای یک فروشگاه بزرگ در شهر کوپرتینوی کالیفرنیا احداث کند.
بزرگ‌ترین پشت‌بام سبز جهان/ عکس
شرکت Sand Hill Property به تازگی به دنبال توسعه پشت‌بام فروشگاه Vallco Shopping و تبدیل آن به بزرگ‌ترین پشت‌بام سبز دنیاست.این شرکت طرح‌های بزرگی را برای این مکان 50 هکتاری در قالب یک پروژه سه میلیارد دلاری در اختیار دارد و مقامات آن به دنبال تبدیل این فروشگاه به یک مرکز پایدار شهری هستند که دارای بزرگ‌ترین پشت‌بام سبز دنیا خواهد بود.
پروژه Hills at Vallco هنوز در مرحله طراحی است و شرکت‌های دیگر حاضر در آن، شرکت معماری Rafael Viñoly و شرکت معماری چشم‌انداز OLIN هستند.

این فروشگاه تغییرات اساسی به خود خواهد دید و دارای فضاهایی برای خرده‌فروشی، فضای اداری به مساخت 185 هزار و 806 کیلومتر مربع و همچنین 800 آپارتمان خواهد شد. با این حال پشت‌بام سبز ویژگی بارز آن خواهد بود و اتمام توسعه این پشت بام، 300 میلیون دلار هزینه به دنبال دارد. این پشت‌بام سبز 30 هکتار مساحت خواهد داشت.

این فضای سبز برای عموم در دسترس خواهد بود و شامل باغ مو، باغ میوه، باغچه، یک آمفی‌تئاتر و ناحیه بازی برای کودکان خواهد بود. این پشت‌بام همچنین دارای ناحیه‌ای به مساحت 6.1 کیلومتر برای پیاده‌روی خواهد بود و طرح پیشنهادی حاضر تئاترهای ویژه و اسکیت بر روی یخ را نیز در خود گنجانده است. قرار است طرح‌های مقدماتی ظرف چند هفته آینده به مقامات شهر کوپرتینو ارائه شوند.



مرجع : ایسنا