به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۲۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۵ ساعت ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۹۱۵۹۷

فیلم کاروان فرزند شاه‌عربستان جعلي بود

گروه سياسي: فیلم منتشر شده در خصوص عبور کاروان فرزند پادشاه عربستان در رسانه های کشور کذب است.
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ شتابزدگی رسانه ملی و برخی از رسانه های ایرانی منجر به نشر فیلم کذبی در خصوص فاجعه دردناک منا شد. برخی از رسانه های داخلی و برون مرزی، ویدئویی را با عنوان "عبور کاروان پسر پادشاه عربستان از منا پیش از حادثه مرگبار مرگ حجاج" منتشر کردند اما این فیلم، سه سال پیش (در تاریخ 26 اکتبر 2012) با عنوان "عبور کاروان امیر خالد فیصل امیر منطقه مکه از منا" در سایت یوتیوب نشر پیدا کرده بود.

گرچه حاکمان ریاض مقصر اول حادثه مرگبار منا و کشته شدن صدها حاجی در این منطقه هستند، اما انتشار تصاویر و ویدئوهایی که براحتی امکان تکذیب آنها وجود دارد، سبب بی اعتباری رسانه های کشورمان و تبلیغات سوء وهابیت می شود. این اقدام، دست آل سعود را نیز برای تکذیب واقعیت ها و سرپوش گذاشتن روی ضعف های آنان باز می کند. برای دیدن این فیلم قدیمی، روی آدرس زیر کلیک کنید:  https://www.youtube.com/watch?v=cogoygq23xs&feature=youtu.be

در حادثه مرگبار دیروز در سرزمین منا بیش از 1500 حاجی که صدها تن از آنان از حاجیان کشورمان بودند، کشته شدند. کارشناسان علت این حادثه مرگبار را بی کفایتی دولت رژیم سعودی در اداره امور حج می دانند و خواستار مدیریت حج از سوی سازمان کنفرانس اسلامی هستند.