به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۲:۴۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۶ ساعت ۱۲:۰۴
کد مطلب : ۹۱۷۰۶

تامین نیروی خانه با یک خودروی چاپی سه‌بعدی

گروه فناوری: محققان نشان داده‌اند که می‌توان با کمک یک فناوری بی‌سیم، برق را در هر جهتی بین یک ساختمان چاپی سه‌بعدی انرژی خورشیدی و یک خودروی هیبریدی الکتریکی-گازسوز جریان داد.
تامین نیروی خانه با یک خودروی چاپی سه‌بعدی
مفهوم انرژی یکپارچه ساخت افزودنی (AMIE) در آزمایشگاه ملی اوک ریج وزارت انرژی آمریکا رونمایی شد. محققان آزمایشگاه اوک ریج برای ساخت و اتصال یک خودروی هیبریدی الکتریکی-گازسوز با یک ساختمان دارای انرژی خورشیدی برای تولید یک سیستم انرژی یکپارچه با شرکای صنعتی مشارکت کرده‌اند.
هم خودرو و هم خانه با چاپگر سه‌بعدی در مقیاس بزرگ ساخته شده‌اند. به گفته محققان، نیرو می‌تواند در هر دو جهت بین خودرو و ساختمان از طریق یک فناوری بی‌سیمی که توسط آزمایشگاه آن‌ها ساخته شده، جریان یابد.

این شیوه اجازه می‌دهد تا خودرو، برق مکمل ساختمانی به مساحت 20 متر مربع را در زمانیکه خورشید در حال درخشیدن است،فراهم کند. محققان اظهار کردند که اتصال ساختمان به خودروی سه‌بعدی، مفهوم یکپارچه‌سازی دو جریان انرژی «ساختمان» و «حمل و نقل» را که معمولا به طور مستقل عمل می‌کنند، نمایش می‌دهد. ما با مشارکت یکدیگر، ساختمانی را طراحی کرده‌ایم که شیوه‌های ساخت‌وساز را اصلاح کرده و خوردویی با برد به اندازه کافی طولانی را ساخته‌ایم که به عنوان یک منبع نیروی اولیه کار می‌کند. سیستم یکپارچه ما به کاربر اجازه می‌دهد تا از خودرویش چندین استفاده داشته باشد.

کنترل پیشرفته ساختمان و مدیریت نیرو، بهره‌وری از اجزای سیستم را به حداکثر می‌رساند. مرکز کنترل انرژی پروژه، تقاضای برق سیستم را با موازنه بین قدرت متناوب مجموعه خورشیدی 3.2 کیلوواتی ساختمان و نیروی مکمل خودرو مدیریت می‌کند. محققان امیدوارند که رویکرد یکپارچه آن‌ها برای تولید انرژی، ذخیره‌سازی و مصرف، راه حلی را برای شبکه‌های برق مدرن که با چالش‌های مختلف مانند رویدادهای آب‌وهوایی شدید روبرو هستند، معرفی کند.
مرجع : ایسنا