به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۰۸ ساعت ۱۰:۱۶
کد مطلب : ۹۱۸۲۵

دوچرخه‌ای هوشمند با مغزی از جنس تلفن

گروه فناوری: دوچرخه ها همانند دیگر گزینه های حمل و نقل به آرامی در حال تکامل هستند اما شرکت آمریکایی اسپشلایزد با محصول جدید خود قصد دارد این روند را سرعت ببخشد.
دوچرخه‌ای هوشمند با مغزی از جنس تلفن
رابرت ایگر، طراح شاغل در این شرکت، دوچرخه ای را معرفی کرده است که نه تنها از نظر ظاهری چشمگیر محسوب می شود بلکه دوستدار تلفن هوشمند نیز است.
دوچرخه فوسی دارای دوچرخ با اندازه متفاوت، یک بادشکن و موتوری الکتریکی است و بدون تردید شبیه دوچرخه هایی نیست که در فروشگاه ها مشاهده می کنید. ویژگی متمایز دیگر این دوچرخه مغز قابل جدا شدن آن است که تلفن هوشمند محسوب می شود.

با استفاده از یک تلفن هوشمند به همراه دوچرخه فوسی هر کاری از متوقف کردن برای قفل کردن در یک پارکینگ تا برنامه ریزی برای مسیرهای دوچرخه سواری یا پیشنهاد مسیرهای جایگزین در شرایطی که قصد دارید به مکانی مشخص بروید، امکان پذیر می شوند. این دوچرخه هنگام شب متوجه تاریکی هوا شده و چراغ های خود را روشن می کند. همچنین نسبت به فشار کم باد تایرها و یا نزدیک شدن بیش از اندازه یک خودرو به دوچرخه هشدار می دهد.رابرت ایگر دوچرخه فوسی را طی شش ماه و در زمان اوقات بیکاری خود طراحی کرده است.



مرجع : پژواک