به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۱۷ ساعت ۱۸:۴۳
کد مطلب : ۹۲۳۶۱
نشست مقام‌های روسیه و اسرائیل درباره سوریه

1/5 میلیون معلول دائم حاصل جنگ سوریه

گروه بین‌الملل: وزارت جنگ اسرائیل اعلام کرده، مقام‌های نظامی اسرائیل و روسیه در تل آویو با یکدیگر دیدار کرده و درباره مکانیسمی که هدفش جلوگیری از تقابل میان نیروهای دو طرف در عملیات در سوریه است، به گفت‌وگو پرداختند. به گزارش خبرگزاری شینهوا،‌ در یک هفته گذشته،‌ هیات‌های نظامی از روسیه و اسرائیل به ریاست معاونان وزرای دفاع دو طرف با یکدیگر دیدار کردند.
1/5 میلیون معلول دائم حاصل جنگ سوریه
وزارت جنگ اسرائیل در بیانیه‌ای با اعلام اینکه قرار است نشست دیگری در مسکو برگزار شود، اعلام کرد: در این نشست به مساله ایجاد مکانیسم امنی برای ارتش‌های دو طرف در منطقه می‌پردازیم. معاون رییس فرماندهی ارتش روسیه در جریان ورودش به تل آویو در روز سه شنبه و در راس هیاتی از مقام‌های نظامی این کشور با همتای اسرائیلیش دیدار کرد؛ دیداری که دو هفته پس از توافق ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در باره همکاری مذکور و در جریان نشستی در مسکو صورت گرفت.

جنگ سوریه 1/5 میلیون معلول دائم به جای گذاشت
بنا بر اعلام مسوولان پزشکی سوریه تعداد سوری‌هایی که از آغاز درگیری‌های داخلی و بحران این کشور معلول شده‌اند، به 5 / 1 میلیون نفر رسیده است. حسین نوفل، رئیس مرکز پزشکی قانونی سوریه اعلام کرد: تعداد کسانی که در اثر درگیری‌ها در سوریه دچار معلولیت دائم شده و حداقل یکی از اندام‌های خود را از دست داده‌اند، به یک میلیون و پانصدهزار نفر رسیده است.طبق گزارشی که سازمان جهانی معلولان نیز در مارس گذشته منتشر کرد، جنگ و بحران سوریه بیش از یک میلیون زخمی برجای گذاشت که در میان آن‌ها ده‌ها هزار نفر به اندام‌های مصنوعی و نیز مراقبت‌ طولانی مدت نیاز پیدا کرده‌اند. وی با اشاره به اینکه تعداد اجساد مجهول‌الهویه بسیار است و به هزاران جسد می‌رسد بر اجرای کامل این طرح و آغاز آن در آینده‌ای نزدیک تاکید کرد.نوفل ادامه داد: پزشکی قانونی در حال حاضر طرح‌های شناسایی را برای شناسایی اجساد ناشناس آغاز کرده است.

آمریکا برنامه آموزش مخالفان سوری را متوقف می‌کند
نیویورک تایمز به نقل از یک مقام وزارت دفاع می‌گوید که دولت آمریکا برنامه آموزش و تجهیز شورشیان سوری را متوقف می‌کند. این مقام پنتاگون، به نیویورک تایمز گفته آموزش شورشیان "میانه‌رو" در اردن، قطر، عربستان سعودی و امارات متحده عربی متوقف می‌شود. به گفته او به جای این برنامه مرکزی در ترکیه تاسیس می‌شود که گروهی کوچکتر، عمدتا از رهبران گروه‌های مخالف را "توانمندسازی" کند. مطابق گزارش نیویورک تایمز بنا است به این گروه کوچکتر در مورد مانورهای عملیاتی و درخواست حمایت هوایی در عملیات رزمی آموزش‌هایی داده می‌شود.

همزمان اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا، گفته است که باراک اوباما احتمالا به زودی در زمینه "تعدیل" برنامه حمایت از شورشیان سوری تصمیم خواهد گرفت. آمریکا از بهار امسال برنامه‌ای را برای آموزش گروهی از شورشیان سوری آغاز کرد تا گروهی از مخالفان میانه‌رو برای مقابله با گروه موسوم به داعش آماده شوند. به گزارش بی.بی.سی گفته می‌شود که این برنامه نتوانست بیشتر از چند ده نفر از مخالفان مسلح سوری را جذب کند و به همین دلیل از سوی برخی مقام‌های نظامی ارشد آمریکا یک "شکست تمام عیار" توصیف شده بود. دست کم در یک مورد مقام‌های آمریکایی اعلام کردند شورشیانی که آموزش داده‌اند تجهیزاتی را که آمریکا در اختیارشان قرار داد به جبهه النصرة، نزدیک به القاعده، تحویل دادند.