به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۱:۲۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۰ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۹۲۴۶۸

ماشین‌هایی که مثل یک کودک یاد‌ می‌گیرند

گروه فناوری: دنیای فناوری به سرعت در حال تغییر است و ماشین ها و لوازم هوشمند با قابلیت یادگیری و استدلال به زودی از راه می رسند.
ماشین‌هایی که مثل یک کودک یاد‌ می‌گیرند
ویرجینیا رامتی مدیر عامل شرکت آی بی ام معتقد است که اگرچه دستگاه های مختلف و ماشین ها قرار نیست جایگزین انسان شوند، اما آنها را یاری خواهند داد. به گفته وی فناوری کسب و کارهای جدیدی را خلق خواهند کرد.
رامتی از طراحی سیستمی موسوم به واتسون در آی بی ام خبر داد که از قابلیت تفکر و یادگیری برخوردار است. وی در گفتگو با تحلیل گر موسسه گارتنر در همایش Symposium ITxpo گفته است که سیستم های این چنینی نه تنها داده ها را درک می کنند، بلکه داده های سازمان نیافته و بدون ساختار را هم درک کرده و می توانند آنها را سازمان دهی کنند.

از جمله این داده ها می توان به تصاویر، فایل های موسیقی، ویدیو و .... اشاره کرد. این سیستم ها و رایانه ها حتی می توانند برای سوالات مختلف جواب های منطقی پیدا کنند و پاسخ های دیگر را نیز بر مبنای بررسی های خود طبقه بندی کنند. این رایانه ها و سیستم ها با دریافت اطلاعات بیشتر می توانند آموزش بیشتری ببینند و مانند یک کودک به مرور زمان از درک و دانش بیشتری برخوردار شوند.
مرجع : فارس