به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۵ ساعت ۱۲:۱۳
کد مطلب : ۹۲۷۶۳

خطر برخورد دو شهابسنگ به زمین

گروه علمی: دانشمندان روسیه از پیش بینی تکرار برخورد شهابسنگ با زمین مشابه واقعه سال 2013 در منطقه اورال روسیه خبر دادند.
خطر برخورد دو شهابسنگ به زمین
«ویکتور گوروخوفسکی» استاد دانشگاه دولتی اورال روسیه درباره خطر برخورد شهاب سنگ جدید به زمین هشدار داده است.  گوروخوفسکی گفت: در واقعه استان چلیابینسک اولین شهاب سنگ در صد سال جاری به سطح زمین برخورد کرد و این احتمال وجود دارد که کره ما در هر صدسال یک یا دو بار دیگر نیز مورد حمله شهابسنگ هایی شبیه چلیابینسک قرار گیرد.
دانشمند روسی با اشاره به این که شهابسنگ ها براساس بررسی های علمی و سوابق، هر100 سال سه بار به زمین برخورد می کنند، افزود: اکنون دانشمندان در حال نظارت بر حرکت اجرام آسمانی بزرگ و بالفعل خطرناکی هستند که می توانند بر زمین بیافتند، اما نمی توان همه موارد برخوردهای آینده را کشف کرد.
 
گوروخوفسکی خاطر نشان کرد: متاسفانه در 18 ماه گذشته هیچ پیشرفتی در زمینه پیش بینی حرکت و نزدیک شدن شهابسنگ ها به زمین صورت نگرفته است.  شهابسنگ چلیابینسک فوریه سال 2013 از فراز منطقه اورال روسیه عبور کرد و در بالای شهر چلیابینسک متلاشی شد.  بنا به برآوردهای آکادمی علوم روسیه، وزن این شهاب سنگ بالغ بر 10 تن بوده و در ارتفاع 50 کیلومتری از سطح زمین بر اثر برخورد با جو در هوا منفجر و متلاشی گردید که بسیاری از مردم منطقه اورال و مناطق هم مرز آن در قزاقستان شاهد این انفجار بودند.
مرجع : ایرنا