به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۰۰
 
۳۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۷/۲۷ ساعت ۲۲:۵۸
کد مطلب : ۹۲۹۴۸
رایزنی انتخاباتي جبهه اصلاحات؛

ریاست عارف در شورای اصلاح‌طلبان

گروه سياسي: رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: دیروز اولین مذاکرات این هیات 3 نفره شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در منزل حجت‌الاسلام موسوی‌لاری و با حضور سید محمد خاتمی برگزار شد.
ریاست عارف در شورای اصلاح‌طلبان
علی‌محمد غریبانی در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به جلسه شب گذشته شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: در جلسه دیشب بیشتر مسئله استان‌ها و مشکلاتی که در برخی استان‌ها گزارش شده بود رسیدگی شد و این موضوع مطرح شد که استان‌ها کار خود را با آیین‌نامه‌هایی که در اختیار دارند دنبال کنند و کمیته‌های ذیربط آنها نیز فعال شود تا هرچه زود‌تر وارد جزئیات انتخابات شوند.

وی افزود: مطالبی در مورد شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در برخی سایت‌ها مطرح شده بود که موجب واکنش آقای عارف و صوفی شد. باید بگویم این خبر کذب و دستکاری شده و کاملاً هدف‌دار بود که نشان داد جریان‌هایی در جهت کند کردن کار شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان یا اختلاف‌افکنی بین اصلاح‌طلبان در حرکت هستند که باید با آنها مقابله کرد. رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گفت: اعضای شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در مورد ریاست آقای عارف بر این شورا اجماع صددرصدی داریم و تاکنون صحبتی در مورد ریاست فرد دیگری در این شورا مطرح نشده است و بنده شخصاً با آقای عارف دیدار کرده و از نظرات ایشان استقبال می‌کنم و برای آنها احترام قائل هستم.

وی ادامه داد: قبل از انتخاب رییس شورا٬ باید آیین‌نامه اجرایی داخلی داشته باشیم٬ لذا همین انتخاب ریاست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان به بعد از تصویب آیین‌نامه موکول شده است. غریبانی با اشاره به جلسه هفته گذشته شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: در اولین جلسه این شورا همه اعضا از ۲۱ نفر عضو شورای هماهنگی، ۱۱ نفر عضو کمیته راهبردی و ۵ دبیرکل خارج از شورای هماهنگی حضور داشتند و این جلسه در دفتر انجمن اسلامی معلمان تشکیل شد. استقبال همه اعضا از این جلسه نشان از اهمیت و جایگاه سرنوشت‌ساز شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان داشت و نشان داد همه اعضاء نسبت به وحدت انسجام و حضور فعال در انتخابات علاقمندی و جدیت خاصی دارند.

وی افزود: انعکاس اخبار اولین جلسه شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان نشان داد که بدنه اصلاحات نسبت به این تحرکات خشنود است و این قوت قلبی برای اصلاح‌طلبان خواهد بود که قطعاً در برنامه‌های آتی نیز تاثیر خود را خواهد داشت. در جلسه اول بیشتر مباحث روی چگونگی روش‌های یکپارچه‌سازی انتخابات معطوف بود تا جریان اصلاحان بتواند در سرنوشت انتخابات تاثیر گذاشته و ترکیب مجلس را متحول کند.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه در جلسه اول شورا٬ هیات ۳ نفره‌ای مرکب از بنده، حجت‌الاسلام موسوی لاری و آقای عارف، هیات رئیسه موقت شورا را تشکیل دادیم٬ گفت: این هیات ۳ نفره مسئول تدوین و تهیه آیین‌نامه شورای‌عالی اصلاح‌طلبان برای انتخابات شدند که امیدواریم در اسرع وقت این آیین‌نامه آماده شود.

وی با تاکید براینکه ماموریت این هیات ۳ نفره تهیه آیین‌نامه جامع است که در چند روز آینده این امر صورت خواهد گرفت٬ گفت: دیروز اولین مذاکرات سه‌جانبه این هیات ۳ نفره در منزل حجت‌الاسلام موسوی‌لاری و با حضور آقای سیدمحمد خاتمی برگزار شد. البته ما اطلاعیه‌ای به همه اعضای شورای هماهنگی و شورای سیاست‌گذاری صادر کردیم که در تدوین آیین‌نامه هر پیشنهادی که دارند به شکل مکتوب به ما منتقل کنند تا پس از بررسی این پیشنهاد‌ها در جلسات ۳ نفره در ‌‌نهایت پس از تدوین آیین‌نامه٬ در جلسه شورای عالی اصلاح‌طلبان رسیدگی شود.

غریبانی خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم جلسه شورا و بررسی آیین‌نامه آن پس از تعطیلات تاسوعا و عاشورای حسینی باشد. قطعاً از پیشنهاد‌ها و نظرات این شورا در تدوین آیین‌نامه استفاده کرده و در اولین جلسه شورا آن را به رای خواهیم گذاشت و پس از تصویب آیین‌نامه را به همه اصلاح‌طلبان کشور ابلاغ می‌کنیم. وی با اعلام اینکه بنده امروز نیز با آقای عارف مذاکره و نشستی خواهم داشت٬ گفت: ما در این نشست‌ها پیشنهادهای و مطالبات مربوط به آیین‌نامه داخلی را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

غریبانی در پاسخ به این سوال که آیا سازوکار انتخاباتی در استان‌ها و شهرستان‌ها تغییر خواهد کرد٬ گفت: قالب سازوکار‌ها مثل گذشته است. اختیاراتی که به استان‌ها داده شده از آنها گرفته نخواهد شد. اصلاح‌طلبان در مرکز نمی‌خواهند کار‌ها را به شهرستان‌ها و استان‌ها دیکته کنند٬ اما پیش‌بینی شده اگر اختلافی وجود داشته باشد یک کمیته داوری به اختلافات و مشکلات رسیدگی و آنها را رفع کند و در ‌‌نهایت تصمیم این کمیته لازم‌الاجرا است.

رئیس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات با بیان اینکه آقای خاتمی همواره پیگر اقدامات مربوط به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان است٬ گفت: ایشان دیشب نیز بر جلسه ۳ نفره نظارت داشتند و در پایان جلسه از ما خواستند هرچه زود‌تر برنامه‌های مربوط به شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به سرانجام برسد و تاکید داشتند که باید سرعت کار را قدری بالا ببریم. وی در پایان خاطرنشان کرد: توصیه من به دوستان این است که در چند روز فرصت بررسی آیین‌نامه‌ها نظرات خود را از طریق ایمیلی که در اختیارشان قرار داده‌ایم به ما ارسال کنند تا هرچه زود‌تر در هیات ۳ نفره بررسی شوند.