کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

روسیه برای حمله‌ گسترده در سوریه آماده می‌شود

لشکركشی روس‌ها به سوریه با 20 هزار سرباز

28 مهر 1394 ساعت 16:25

گروه بین‌الملل: روزنامه "رأی الیوم" به نقل از منابع آگاه گزارش داد که روسیه در حال فراهم آوردن مقدمات لازم برای آغاز حمله‌ گسترده زمینی علیه تمامی گروه‌های مسلح مخالف در سوریه است و این حمله با همکاری ارتش سوریه و هم پیمانانش و احتمالا پیش از پایان ماه جاری میلادی انجام می‌شود.


به گزارش ایسنا، روزنامه مستقل "رأی الیوم" به نقل از منابع آگاه خود نوشت که طی روزهای اخیر شش ناو یگان دریایی روسیه تجهیزات و نیروهای روس را به سواحل "لاذقیه" و "طرطوس" در سوریه انتقال داده‌اند و این نشان می‌دهد که حمله نظامی روسیه این بار حمله‌ای گسترده و علیه تمامی گروه‌های مخالف مسلح به صورت یک‌باره خواهد بود.

دستگاه‌های اطلاعات آمریکا و کشورهای غربی جزئیات این حمله را رصد کرده‌اند و گزارشات حاکی حضور بیش از 3500 سرباز روسی با تجهیزات کامل در هر شش ناو روسی مستقر در سواحل سوریه است. نیروهای جدید روسیه هنوز به طور مستقیم عملیات خود را آغاز نکرده‌اند اما در حال حاضر در پادگان‌ها حضور دارند. این نیروهای جدید معادل یک لشکر کامل و شامل 20 هزار سرباز دارای تجهیزات کامل است. ورود این نیروها همزمان با آماده شدن یکی از لشکرهای ارتش سوریه برای پیوستن به نیروهای روسی و هماهنگی برای آغاز عملیات است."

همزمان نیز نیروهای نظام سوریه در کنار نیروهای حزب‌الله در شرق و مرکز "درعا" حضور دارند و به زودی عملیات گسترده‌ای را برای بازپس‌گیری "درعا" آغاز خواهند کرد. گزارشات نشان می‌دهد که احتمالا بیش از 40 هزار تن از نیروهای سوری، روسی و حزب‌الله لبنان و دیگر نیروهای هم پیمان ارتش سوریه در یک زمان و در تمامی جبهه‌ها در این عملیات شرکت کنند.

به گفته کارشناسان ورود نیروهای زیادی از روسیه به سوریه به همراه تجهیزات نظامی گسترده نشان دهنده حمله گسترده و کوبنده آ‌ن‌هاست که احتمالا پیش از پایان ماه جاری میلادی آغاز شود.

در عین حال برخی منابع گزارش داده‌اند که 11 تن از نیروهای روسی به دنبال حمله خمپاره‌ای به پایگاه‌های آن‌ها در حومه لاذقیه کشته شدند. روسیه از سی‌ام سپتامبر گذشته حملات هوایی به سوریه را آغاز کرد. از سوی دیگر، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل اعلام کرد: به دنبال درگیری‌های چند روز اخیر در شهرهای مختلف حلب، 35 هزار تن از ساکنان این شهر دست به مهاجرت زدند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، سخنگوی دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل به نقل از گزارش‌های دریافتی این دفتر از منطقه حلب اعلام کرد: بسیاری از ساکنان مناطق نزدیک کفرناها، اورم در حومه غربی حلب به همراه خانواده‌هایی که به این مناطق مهاجرت کرده‌اند، زندگی می‌کنند. مردم به شدت به غذا و ملزومات اصلی خانه و پناهگاه نیاز دارند. علاوه بر این سازمان‌های امدادی به شدت نسبت به سلامت خانواده‌هایی که با کاهش دمای هوا در فضای باز زندگی می‌کنند، نگران هستند.

طبق گزارش این دفتر، تنها در اثر درگیری‌های چند روز اخیر در حلب 35 هزار تن از ساکنان شهرهای الحاضر و الزربه در حومه این شهر مجبور به مهاجرت شده‌اند. طبق گزارش خبرگزاری رویترز، نیروهای مخالف سوریه که در حلب با ارتش سوریه در نبرد هستند، اخیراً موشک‌های آمریکایی ضدتانک را دریافت کرده‌اند.

پوتین: با عملیات سوریه، آمادگی روسیه برای پاسخگویی به تهدیدها را ثابت کردیم
رئیس جمهور روسیه امروز (سه‌شنبه) گفت: عملیاتهای روسیه در سوریه تایید می‌کند که مسکو از آمادگی لازم برای پاسخ موثر به تهدیدات تروریستی و دیگر تهدیدها برخوردار است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، در جریان مراسمی در کرملین به همراه مقامات ارشد ارتش که سمتهای فرماندهی دریافت کرده‌اند، گفت، نتیجه عملیات روسیه در سوریه تایید می‌کند که روسیه آماده است تا به شکل موثر و دقیق به تهدیدهای تروریستی و دیگر تهدیدها علیه کشور پاسخ دهد. پوتین همچنین تاکید کرد، کمک‌های روسیه به سوریه کاملا مطابق با دکترین نظامی مسکو و قوانین بین المللی هستند.


کد مطلب: 93029

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/93029/لشکركشی-روس-ها-سوریه-20-هزار-سرباز

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir