به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۴۱
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۲ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۹۳۲۱۱

اوکراین: قطع پروازهای مستقیم به روسیه

گروه بين‌الملل: تمامی پروازهای مستقیم میان روسیه و اوکراین به دنبال وخیم‌تر شدن روابط میان دو کشور از امروز شنبه لغو می‌شوند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) دولت اوکراین تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرده و ممنوعیت پروازهای مستقیم به روسیه یکی از این تحریم‌هاست. دولت روسیه ابتدا ممنوعیت پروازهای مستقیم به اوکراین توسط شرکت‌های روسی را "دیوانگی" خواند اما سپس اعلام کرد که این کشور نیز دست به اقدام مشابهی می‌زند و پروازهای مستقیم به اوکراین را ممنوع می‌کند. هفتاد هزار مسافر ماهانه تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار می‌گیرند. تحریم‌های اوکراین علیه روسیه به خاطر الحاق کریمه و حمایت از شورشیان شرق اوکراین است. وضع تحریم‌های جدید در حالی صورت می‌گیرد که آتش‌بس شرق اوکراین همچنان ادامه دارد.

به گزارش بی.بی.سی روسیه گفته است بیشتر مسافرانی که تحت تاثیر این تحریم‌ها قرار می‌گیرند، شهروندان اوکراین هستند که در روسیه کار می‌کنند یا قوم و خویشی در این کشور دارند. دو سوم مسافران از شرکت‌های هواپیمایی روسیه استفاده می‌کنند که این تحریم‌ها می‌تواند به این شرکت‌ها ضرر برساند. وزیر حمل و نقل روسیه گفته است خسارات متوجه دو کشور سالانه ۱۱۰ میلیون دلار خواهد بود.