به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۴:۵۷
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۳ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۹۳۲۷۸
یک مقام روسی خبر داد؛

بشارالاسد برای انتخابات اعلام آمادگی کرد

گروه بین‌الملل: در حالیكه، منابع مخالف می‌گویند روس‌ها پیشنهاد مکتوبی را ارائه دادند که بر اساس آن بشار اسد کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نمی‌شود، یک مقام روس از آمادگی «بشار الاسد» برای مشارکت در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری سوریه خبر داد.
بشارالاسد برای انتخابات اعلام آمادگی کرد
به گزارش خبرگزاری اهل‌بیت(ع) ـ ابنا ـ عضو کمیته انرژی دومای روسیه به نقل از «بشار اسد» اعلام کرد: بشار اسد برای مشارکت در انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری آماده است. «الکساندر یوشچنگو» در مصاحبه تلفنی با پایگاه خبری تاس افزود: اسد گفته است در صورت لزوم و اگر مردم سوریه مخالف نباشند آماده شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری هستم. همچنین بشار اسد پیشنهاد برگزاری انتخابات پارلمانی را با مشارکت تمامی گروه‌های سیاسی که خواهان صلح و ثبات هستند، مطرح کرد. لازم به ذکر است یوشچنگو در حاشیه سفر یک هیأت پارلمانی روسیه روز جمعه که با هدف انجام ماموریت سیاسی و انسان دوستانه وارد دمشق شدند با مقامات سوری دیدار و گفتگو کرد.

جزئیات راه‌حل روسیه برای سوریه
روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط اطلاعاتی را درخصوص آنچه "طرح راه‌حل سیاسی مطرح شده توسط مسکو در دیدار وین" خوانده مطرح کرد که بنا بر ادعای آن به انتقال اختیارات رئیس‌جمهوری سوریه و به هم پیوستن ارتش و گروه "ارتش آزاد سوریه" منتهی می‌شود. به گزارش ایسنا، این روزنامه به نقل از منابع ترکیه‌ای که نام آنها را فاش نکرد، مدعی شد روس‌ها عملاً روند بررسی شرایط را آغاز کرده‌اند و به صورت ضمنی گفته‌اند که آماده مناقشه بر سر آینده بشار اسد، هستند اما تعهدات مشخصی در این خصوص ارائه نداده‌اند.

در همین حال، منابع مخالف تصریح کردند که روس‌ها پیشنهاد مکتوبی را ارائه دادند که بر اساس آن بشار اسد کاندید انتخابات ریاست‌جمهوری آتی نمی‌شود اما آنها تصریح کرده‌اند که مشکلی برای تکمیل دوره کنونی او وجود ندارد. طبق گفته این روزنامه، این طرح روسیه به این امر می‌انجامد که مقابله با ارتش آزاد به حالت تعلیق درآید و محاصره‌های متقابل پایان یابد و انتخابات پارلمانی و دولت انتقالی و انتخابات ریاست‌جمهوری برگزار شود؛ بدون اینکه مدت‌زمانی برای این طرح‌ها گذاشته شود. این طرح همچنین به این امر می‌انجامد که در مرحله بعدی شبه‌نظامیان سوری هم‌پیمان با نظام به ارتش این کشور بپیوندند و سپس "ارتش آزاد سوریه" به آنها ملحق شود.