کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر؛

استقلال تهران، سپاهان را 3-0 شكست داد

ایسنا , 4 آبان 1394 ساعت 18:33

گروه ورزشی: استقلال با برتری پرگل در خانه سپاهان علاوه بر تثبیت صدرنشینیاش پیش از داربی برای رقیب دیرینه خود خط و نشان کشید. در این دیدار، استقلال با ارائه نمایشی فوق العاده سپاهان را در خانه از پیش رو برداشت تا با اعتماد به نفس به دربی برود.


دیدار تیم‌های سپاهان و استقلال از هفته دهم رقابت‌های لیگ برتر با برتری 3 بر صفر آبی‌های پایتخت به پایان رسید. برای استقلال در این دیدار فرشید اسماعیلی (6)، جابر انصاری (53) و بهنام برزای (77) گلزنی کردند.

نیمه نخست
اولین فرصت بازی را فضیل موسی اف برای سپاهان به دست آورد و با یک شوت تلاش کرد دروازه استقلال را باز کند اما توپ او را رحمتی با واکنشی مناسب راهی کرنر کرد. تنها 2 دقیقه بعد از این فرصت بود که استقلال گل نخست این دیدار را به ثمر رساند.

ارسال امید ابراهیمی در دقیقه هفتم روی دروازه سپاهان با اشتباه گردان دروازه‌بان سپاهان همراه شد و این دروازه‌بان در حالی توپ را با سر دور کرد که فرشید اسماعیلی در موقعیت مناسبی قرار داشت و با یک ضربه دقیق و فنی دروازه‌ خالی سپاهان را باز کرد تا حساب یک بر صفر به سود استقلال شود.

در ادامه و در دقیقه 12 ضربه پای چپ مهدی شریفی با واکنش خوب رحمتی همراه شد و این توپ در آغوش دروازه‌بان استقلال جا گرفت. پس از این فرصت فشار سپاهانی‌ها هر دقیقه بیشتر شد و آن‌ها موقعیت‌های متنوعی را روی دروازه استقلال تدارک دیدند اما در زدن ضربات نهایی دقت لازم را نداشتند. یکی از این فرصت‌ها در دقیقه 35 به دست آمد و ضربه سر عبدالله کرمی روی کرنر ارسال شده می‌توانست گل نخست را با خود به همراه داشته باشد اما توپ او با اختلافی ناچیز و به شکلی خطرناک از کنار دروازه استقلال راهی اوت شد.

در پایان نیمه نخست این دیدار بازی به سمت تعادل پیش رفت تا اینکه استقلالی ها در دقیقه 42 تا آستانه زدن گل دوم پیش رفتند، ضربه سر جابر انصاری با واکنش خوب گردان همراه شد تا این فرصت برای آبی‌پوشان از دست برود و گردان هم به نوعی اشتباهش را جبران کند و در نهایت نیمه نخست این دیدار با برتری یک بر صفر استقلال به پایان رسید.

نیمه دوم
با آغاز نیمه دوم بازی مثل نیمه اول از شور و حرارت خاصی برخوردار بود و دو تیم فرصت‌های گلزنی متعددی را به دست آوردند. در دقیقه 53 این دیدار خیلی زود استقلال به گل دوم رسید. اشتباه عجیب عبدالله کرمی فرصت گلزنی مناسبی را برای یعقوب کریمی ایجاد کرد و این بازیکن با ارسال یک توپ بلند برای انصاری او را در موقعیت گلزنی قرار داد تا جابر انصاری با یک ضربه سر خوب گل دوم را برای استقلال به ثمر برساند.

بعد از گل دوم استقلالی‌ها، سپاهان برای جبران مافات دست به تغییراتی زد و تلاش کرد بازی را برگرداند. یکی از جدی‌ترین فرصت‌های شاگردان حسین فرکی در دقیقه 77 به دست آمد و شوت سنگین علی کریمی در این دقیقه می‌توانست برای سپاهان یک گل به همراه داشته باشد اما باز هم مهدی رحمتی مانع از فرو ریختن دروازه تیمش شد.

تنها یک دقیقه بعد از این فرصت بود که استقلال به گل سومش هم رسید. پاس فنی و بدون نقص شهباززاده در محوطه 6 قدم به بهنام برزای رسید تا مهاجم تازه به میدان آمده استقلال دروازه خالی سپاهان را به راحتی باز کند و حساب کار 3 بر صفر شود.

در دقیقه 82 این دیدار خلعتبری می‌توانست یکی از گل‌های خورده تیمش را جبران کند اما ضربه او را مهدی رحمتی در آغوش گرفت تا این فرصت هم برای سپاهان از دست برود.

در دقایق پایانی این دیدار سپاهان فشار زیادی را روی دروازه استقلال ایجاد کرد تا حداقل اختلاف را کمتر کند اما مدافعان استقلال با عملکردی مناسب به همراه درخشش مهدی رحمتی مانع از گلزنی سپاهان شدند و در نهایت این استقلال بود که با پیروزی 3 بر صفر سه امتیاز این دیدار را به دست آورد و کماکان صدرنشین رقابت‌های لیگ برتر باقی ماند.

ترکیب سپاهان: شهاب گردان، عبدالله کرمی، هادی عقیلی، حبیب گردانی، فضیل موسی اف (محرم نویدکیا، 56)، حسین فاضلی (حسین پاپی، 60)، محمد روشندل، علی کریمی، رسول نویدکیا، مهدی شریفی و محمدرضا خلعتبری.

ترکیب استقلال: مهدی رحمتی، میلاد فخرالدینی، هرائر مگویان، حنیف عمران‌زاده، میثم مجیدی، محمدرضا خرسندنیا، یعقوب کریمی (محسن کریمی، 60)، امید ابراهیمی، فرشید اسماعیلی (بهنام برزای، 61)، جابر انصاری و سجاد شهباززاده (کرار جاسم، 85).


کد مطلب: 93345

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/93345/استقلال-تهران-سپاهان-3-0-شكست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir