به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۲:۵۰
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۵ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۹۳۴۳۲

جزئیات دستگیری عوامل تروریستی دزفول

گزوه حوادث: دادستان عمومی و انقلاب دزفول جزئیات حمله تروریستی به عزاداران حسینی در شهر صفی آباد دزفول را تشریح کرد.
حوالی ساعت 22 و 30 دقیقه جمعه شب 24 مهرماه چند فرد مسلح که صورت خود را پوشانده بودند سوار بر یک دستگاه خودروی سواری پژو ، تکیه هیات عزاداری قمر بنی هاشم در شهر صفی آباد دزفول را با سلاح کلانشینکف به رگبار بسته و متواری شدند. در این حادثه چهار نفر از عزاداران حسینی زخمی شدند که دو نفر از آنان به نام های بهمن رضایی نیا و حسین کریمی بر اثر شدت جراحات جان خود را از دست دادند.

احمد قهرمانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: این حمله تروریستی توسط گروه های مخالف نظام اسلامی و با هدف ایجاد ناامنی در ایران برنامه ریزی و اجرا شد. وی اظهار کرد:در پی وقوع حمله تروریستی در شهر صفی آباد و شهادت دو نفر از عزاداران، عملیات گسترده ای توسط نیروهای امنیتی و انتظامی در محدوده شهرهای شمال استان خوزستان برای شناسایی عوامل آغاز و در نهایت عوامل اصلی این حادثه دستگیر شدند.

قهرمانی افزود:یک گروه 15 نفره با برنامه ریزی گروه های مخالف نظام قصد ایجاد ناامنی در مناطق مختلفی از ایران را داشتند که با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و تلاش شبانه روزی نیروهای اطلاعاتی ، امنیتی و انتظامی این افراد شناسایی و دستگیر شدند. دادستان دزفول با تایید ارتباط این افراد با گروه های مخالف نظام افزود:سه عامل اصلی حمله تروریستی به تکیه عزاداری قمر بنی هاشم شهر صفی آباد توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) دستگیر شده و به این جنایت اعتراف کردند.

وی افزود: دادستانی دزفول پیشنهاد داده مرحله دادسرای پرونده این جنایت در محل وقوع جرم در دزفول مورد رسیدگی قرار گیرد که این موضوع همچنان در دست پیگیری است. دادستان عمومی و انقلاب دزفول در پایان افزود:جزییات بیشتری از شناسایی و دستگیری عوامل این حمله تروریستی در روزهای آینده از طریق رسانه ها به اطلاع مردم شهیدپرور ایران خواهد رسید. شهر صفی آباد با حدود 15 هزار نفر جمعیت در 14 کیلومتری شهر دزفول و در بخش مرکزی این شهرستان واقع است.