به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۳:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۰۹ ساعت ۰۹:۲۳
کد مطلب : ۹۳۶۴۵

غافلگیری ٣سارق طلافروشی در مخفیگاه

گروه حوادث: مردان تبهکار که در حمله به طلافروشی در مشهد دست به سرقت مرگباری زده بودند، در تجسس‌های پلیسی در بن‌بست قانونی گرفتار شدند. این گروه از سارقان به‌بهانه عکس‌گرفتن از یک انگشتر و قرار‌دادن در تلگرام موقعیت طلافروشی را رصد کرده بودند.
غافلگیری ٣سارق طلافروشی در مخفیگاه
ساعت ١٠:٤٥ روز چهارشنبه، ششم آبان‌ماه ٣ سارق، یک راننده و ٢ نفر در پوشش خریدار به مغازه طلا فروشی واقع در خیابان مفتح ٤ وارد شدند. دو سارق مسلح به‌بهانه خرید طلا و معطل‌کردن متصدی این واحد صنفی، اقدام به سرقت دو کیلو طلا کردند.
 این سرقت درحالی صورت گرفت که سارقان دو قبضه اسلحه گرم در دست داشتند و طلا‌فروش را تهدید کردند که روی زمین دراز بکشد؛ اما وقتی با مقاومت وی مواجه شدند، با چاقو به او حمله‌ور شده و او را به‌شدت زخمی می‌کنند. طلافروش که جوان ٣۵‌ساله‌ای بود، به‌علت جراحت شدید بر اثر ضربه چاقو در دم جان باخت و سارقان با یک دستگاه خودروی پراید از محل متواری شدند.
 
پلیس در صحنه جنایت
تیم‌های ویژه کارآگاهان مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی انتظامی استان بلافاصله پس از این اتفاق تشکیل شد و تحقیقات خود را آغاز کردند. پلیس پس از حضور در محل و گردآوری اطلاعات اولیه و عکسبرداری از صحنه جرم متوجه شد که صاحب طلافروشی پسری ۳۵ ساله و از اعضای اتحادیه صنف طلافروشان مشهد بوده است. جیدی (صاحب طلافروشی) قرار بود پس از ایام ماه محرم و صفر در مراسم خواستگاری شرکت کند و زندگی مشترکی را با دختر مورد علاقه‌اش آغاز کند.
 
همچنین مشخص شد در این طلافروشی ۲ شریک با یکدیگر فعالیت می‌کردند که زمان حادثه تنها یکی از آنان در مغازه بوده است.   وقتی فیلم‌های مداربسته این حادثه مورد ‌بازبینی قرار گرفت، مشخص شد سارقان به‌ بهانه عکس‌گرفتن از یک انگشتر و قرار‌دادن در نرم افزار تلگرام، موقعیت را رصد کرده بودند. بررسی‌ها نشان می‌داد که مردان تبهکار حدود ٢٢‌تا ٢٧‌سال سن دارند و با در دست داشتن دو اسلحه وینچستر و کلت این سرقت مرگبار را رقم می‌زنند.
 
دستگیری در کمتر از ٤٨ ساعت
سارقان پس از این دستبرد مرگبار با دستپاچگی سوار بر یک خودروی پراید سفید صحنه جرم را ترک می‌کنند. پس از این حادثه تیم ویژه‌ای متشکل از کارآگاهان مبارزه با جرایم پلیس آگاهی خراسان رضوی تشکیل و با پیگیری سرنخ‌های موجود و اقدامات گسترده پلیسی مخفیگاه سارقان شناسایی شد.
 ماموران توانستند  کمتر از ٤٨ ساعت مخفیگاه آنها را با هماهنگی مقام قضائی پاکسازی کنند. سرتیپ بهمن امیری مقدم، فرمانده انتظامی خراسان رضوی با اعلام خبر دستگیری متهمان این حادثه گفت:  در این عملیات، سه سارق مسلح دستگیر شدند و در تحقیقات اولیه نیز به سرقت و قتل طلافروش اعتراف کردند و دو قبضه سلاح و مقادیری طلا نیز از مخفیگاه آنها کشف شد.
مرجع : روزنامه شهروند