به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۱۷ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۹۴۱۸۵

بیشتر گام بردارید تا بیشتر عمر کنید

گروه علمی:یک تحقیق 15 ساله روی سه هزار استرالیایی نشان می دهد که افراد با افزایش گام هایشان در پیاده روی های روزانه، می توانند فاکتورهای سلامت را برای افزایش عمر خود فراهم کنند.
بیشتر گام بردارید تا بیشتر عمر کنید
 شرکت کنندگان در این تحقیق افرادی کم تحرک با میانگین سنی 59 سال بودند.  به گفته پروفسور تری دوایر تهیه کننده گزارش تحقیق، در ابتدای اجرای این مطالعه که مشروح آن در مجله PLOS ONE منتشر شد، یک دستگاه گام شمار در اختیار هر یک از شرکت کنندگان قرار داده شد تا هر روز تعداد قدم هایی را که برمی دارند، ثبت کنند.
 در این مطالعه مشخص شد در افراد کم تحرکی که هر روز هفته را پیاده روی کردند و تعداد گام های روزانه خود را از یک هزار به 10 هزار افزایش دادند، احتمال مرگ و میر 46 درصد کاهش یافت . حتی در کسانی که پنج روز هفته پیاده روی کردند و هر روز سه هزار گام برداشتند، احتمال مرگ 12 درصد کاهش یافت.
 
دوایر گفت که ارتباط میان تعداد گام های برداشته شده در هر روز با میزان مرگ و میر تا حد زیادی جدا از فاکتورهایی همچون شاخص توده بدنی و سیگار کشیدن است.  وی افزود: این مطالعه نخستین موردی است که ارتباط میان ورزش و کاهش مرگ را در طی زمان و در افرادی که در ابتدای تحقیق سالم هستند، با استفاده از ابزار گام شمار بررسی کرد.
 براساس نتیجه این تحقیق، پیاده روی روزانه و افزایش گام ها ارتباط عکس با احتمال مرگ و میر دارد و از این رو، لازم است که ورزش یک زمینه ساز مهم افزایش طول عمر تلقی شود.
مرجع : ایرنا