به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۶ ساعت ۱۴:۵۳
کد مطلب : ۹۴۷۴۰

تلفن اندرویدی با قیمت کمتر از10دلار!

گروه فناوری:احتمالا بسیاری از شما دوره ای را به یاد می آورید که سیم کارت های نسل اول تازه وارد ایران شده بود و برای خرید آن علاوه بر ایستادن در صف نوبت و ارائه مدارک و مشخصات لازم، باید یک کیسه پول هم با خودتان حمل می کردید.
تلفن اندرویدی با قیمت کمتر از10دلار!
تب خرید سیم کارت در آن زمان آنقدر بالا بود که کمتر کسی به نحوه فروش این محصول در کشورهای خارجی دقت می کرد و تفاوت های قیمت سیم کارت در ایران و سایر نقاط جهان معمولا بر همه پوشیده بود. اما چند سالی بیشتر طول نکشید که با افزایش نفوذ تلفن همراه در بین کاربران و همچنین وارد شدن اپراتورهای بعدی به چرخه خرید و فروش، قیمت ها شکسته شد و دیگر خبری از سیم کارت های چند میلیونی در بازار نیست و خیلی راحت می توانید با قیمت های بسیار کم عدد از این سیم کارت ها را برای تلفن همراهتان خریداری کنید. اما داستان خود تلفن های همراه این طور نیست.

اگر آن زمان تلفن های با امکانات محدود با قیمت بالایی خرید و فروش می شدند، با اینکه در حال حاضر گوشی ها هر امکاناتی که بخواهید دارند، اما قیمت آنها هم در مقایسه نسبتا بالاست و برای خرید یک تلفن هوشمند باید در کمترین شرایط در حدود 200 هزار تومان کنار بگذارید. اما بد نیست نگاهی هم به این مدل ال جی بیندازید که کمتر از 10 دلار قیمت دارد!
 
اگر اسم کامل دستگاه را بخواهید TracFone LG Prepaid Lucky LG16 چیزی است که در وب سایت wallmart وجود دارد و البته به سرعت موجودی آن به اتمام رسیده است. قیمت دقیق دستگاه هم 9.82 دلار است که به پول ما حتی به 35 هزار تومان هم نمی رسد. حالا شاید بپرسید با این پول چه امکاناتی خواهید داشت؟ پردازنده دو هسته ای در فرکانس 1.2 گیگاهرتز، نمایشگر 3.8 اینچی، 4 گیگابایت فضای ذخیره سازی داخلی که تا 32 گیگابایت به کمک microSD افزایش پیدا می کند، دوربین 3 مگاپیکسلی، اتصال بلوتوث و 3G و صد البته اندروید 4.4. البته شاید این امکانات آنقدر ها هم زیاد به نظر نرسند، اما در مقایسه با قیمت گوشی بسیار هم به صرفه هستند. به خصوص اینکه برای مثال بسیاری از بازی های سبکی که در گوگل پلی استور وجود دارند روی همین پردازنده نه چندان قوی هم به راحتی کار می کنند!
مرجع : سخت افزار