به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۱۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۸/۲۹ ساعت ۲۲:۳۹
کد مطلب : ۹۴۹۲۶

لذیذترین‌کباب‌ها در کشورهای‌مختلف/تصاویر

گروه جامعه: شاید برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که در هنگام گذر از کوچه و خیابان، ابتدا بوی سحرآمیزی مشمامتان را نوازش کرده و هر چه نزدیک‌تر رفته‌اید دود سفید بلند شده از منقل را در حیاط یکی از خانه‌ها یا آشپزخانه رستورانی دیده‌اید! اگرچه این تصور ذهنی بیشتر در خصوص مردم آمریکا وجود دارد که دائم در حیاط پشتی مشغول پخت کباب در باربکیو هستند ولی باید بخاطر داشت که روش طبخ این غذای محبوب فقط در انحصار آن‌ها نبوده و مردم هر کشور روش خاصی برای تهیه کباب مطابق ذائقه خود دارند.
در حالت کلی، کباب به پخت گوشت روی شعله‌های آتش بصورت آهسته گفته می‌شود که می‌تواند داخل تنور، سیخ یا روی توری انجام شود. البته با وجود یکسان بودن اصول اولیه برخی تفاوت‌ها در تکنیک و مواد افزودنی برای پخت کباب در کشورهای مختلف وجود دارد، بنابراین، در اینجا نگاهی به این روش‌های تهیه در سراسر جهان خواهیم داشت.

یاکیتوری (Yakitori)- ژاپن

 

 


پس از آمریکا کشور کره دومین شیفته کباب به شمار می‌رود و در آن کشور به نام بولگوگی شناخته می‌شود. برای تهیه بولگوگی، ورقه‌های نازک گوشت گاو با کنجد، پیازچه، سس سویا در کنار سبزیجات تازه طبخ می‌شود.

 

 برعای (Braai)- آفریقای جنوبی

برعای جایگاه خاصی را در میان غذاها دارد و ریشه آن متعلق به سفیدپوستان آفریقای جنوبی است که در آن گوشت بر روی توری یک منقل پایه بلند طبخ می‌شود. از جمله گوشت‌های مورد استفاده برای این کباب لذیذ می‌توان به گوشت گوسفند و سوسیس به همراه سس مخصوص آفریقایی اشاره کرد. به همراه این کباب، پوره‌ای به نام pap نیز سرو می‌شود که ماده اصلی آن آرد ذرت است.



 بارباکوآ (Barbacoa)- مکزیک



بارباکوآ به گوشتی گفته می‌شود که در میان برگ‌ها پیچیده شده و در داخل گودالی به آرامی پخته شود. این گوشت معمولا از گوشت بز یا گوشت گاو است. ریشه پخت بارباکوآ مربوط به قبل از ورود مهاجران کارائیب به مکزیک برمی‌گردد و در واقع کلمه باربکیو از آن گرفته شده است.

 

 کالوآ (Kalua)- هاوایی



همانند برعای، این غذا نیز سمبل گردهمایی عمومی است که برای طبخ این کباب ابتدا سنگ‌های داغ را داخل یک حیوان درسته قرار می‌دهند و سپس آن را با برگ‌های موز می‌پوشانند و در مرحله بعد، در میان شن و ماه مرطوب قرار داده می‌شود. پخت این کباب ۶ تا ۷ ساعت طول می‌کشد.