کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

محسن رفیقدوست: مردم رئیس‌جمهور را انتخاب نمي‌كنند، به رهبر پیشنهاد می‌دهند

16 اسفند 1391 ساعت 8:10

گروه سياسي: محسن رفیقدوست، گفت: در جمهوری اسلامی٬ مردم رئیس جمهور را «انتخاب» نمی‌کنند٬ بلکه از میان چند نامزد٬ یک نفر را برای تصدی این پست به رهبر «پیشنهاد» می‌دهند.


رفیقدوست در گفتگويي مفصل با سایت جماران افزود: این نکته را هنگامی که احمدی‌نژاد در برابر مجلس خود را «نماینده مردم» خواند٬ در دیداری که با او داشتم به وی گفتم: «تو خیال می‌کنی مردم رئیس جمهور انتخاب می‌کنند؛ مردم از میان کاندیدا‌ها یک نفر را برای پست ریاست جمهوری به رهبر پیشنهاد می‌کنند؛ رهبر می‌تواند تنفیذ بکند یا نکند.» عضو حزب موتلفه اسلامي و فرمانده سابق سپاه همچنين در اين مصاحبه، به موضوع ادعای برخي مسئولان به داشتن رابطه با «امام زمان» اشاره کرده و گفته است: «هر کس ادعا می‌کند من در ارتباط مستقیم با امام زمان مملکت را اداره می‌کنم، غلط زیادی می‌کند.»

اظهارات رفیقدوست در باره رياست‌جمهوري در ايران را بخوانيد:
...اولین رئیس‌جمهور با امام زاویه پیدا کرد و کنار گذاشته شد و آب هم از آب تکان نخورد. دومین رئیس جمهور مشخصاتی داشت که معتقدم امروز باید دنبال آن مشخصات بگردیم. رجایی اگر واقعا می‌ماند رئیس‌جمهوری بود که هیچ‌وقت با امام زاویه پیدا نمی‌کرد؛ اما ایشان هم شهید شد. مقام معظم رهبری هم یک شهید رجایی بود، اما با سواد دینی بالاتر و امام‌شناس و کسی بود که امام را درک کرده بود. در طول هشت سال مشکلی پیش نیامده بود به غیر از دوبار؛ یکی خطبه نماز جمعه آقا و سخنرانی امام که بلافاصله آقا به امام نامه مي‌نویسد و مطالب خود را می‌گوید، امام می‌گوید که شما مانند خورشید می‌درخشید. ایشان مطیع رهبری بود و با توصیه خود امام بعد از رحلت امام رهبر شد.

در دوره مقام معظم رهبری سه رئیس‌جمهور سرکار آمدند و هر سه آن‌ها با رهبری زاویه دارند. هاشمی و خاتمی این‌گونه بودند و از همه بدتر احمدی نژاد است که می‌خواهد با زیرکی ماست‌مالی کند! برای دوره آینده ریاست جمهوری هم با این‌که بنده آدم دانشگاهی و تحصیل‌کرده بالا نیستم، اما به اندازه چندین برابر این دانشگاهیان کتاب خوانده‌ام و اهل تجزیه و تحلیل هستم؛ من می‌گویم این‌که در قانون اساسی گفته که کاندیدای ریاست‌جمهوری باید «رجال سیاسی و مذهبی و مدیر مدبر" باشد یک تحلیل می‌خواهد. اولا خود "رجال" معنایی اعم از زن و مرد دارد. قرآن وقتی مي‌فرماید "من المومنین رجال من صدقوا...» صحبت از جوان‌مردی و مردان ویژه است. افرادی که کاندیدا می‌شوند باید مردانگی ویژه داشته باشند. قید سیاسی و مذهبی هم از نظر من این است که هر کاندیدا اگر مشخص باشد کوچک‌ترین زاویه با رهبری دارد شورای نگهبان نباید صلاحیت او را تایید کند.

...وقتی احمدی‌نژاد مصاحبه کرد و گفت من نماینده مردم هستم و مجلس ۳۰ درصد مردم را نمایندگی می‌کند و مقام معظم رهبری هم توسط خبرگان انتخاب می‌شود؛ به ایشان گفتم فکر نمی‌کردم سواد سیاسی شما این‌قدر کم باشد که تو خیال می‌کنی مردم رئیس جمهور انتخاب می‌کنند؛ مردم از میان کاندیداها یک نفر را برای پست ریاست جمهوری به رهبر «پیشنهاد» می‌کنند؛ رهبر می‌تواند تنفیذ بکند یا نکند.

...در تمام چهار حکم تنفیذ که در زمان امام و شش مورد در دوره مقام معظم رهبری شده است، قید شده این تنفیذیه تا زمانی نافذ است که .... یعنی چند شرط گذاشته شده است. اگر رهبر بداند که شرایط را ندارد با یک نامه می‌تواند رئیس‌جمهور را عزل کند. فردی که می‌خواهد رئیس جمهور شود باید کاملا به این‌ها معتقد باشد.


کد مطلب: 9498

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/9498/محسن-رفیقدوست-مردم-رئیس-جمهور-انتخاب-نمي-كنند-رهبر-پیشنهاد-می-دهند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir