به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۰۸ ساعت ۰۹:۵۷
کد مطلب : ۹۵۵۹۹

ناسا بالگرد ویژه مریخ می سازد

گروه فناوری:ناسا از طرح اولیه بالگردی رونمایی کرده که شاید در آینده در آسمان مریخ به پرواز درآید.
ناسا بالگرد ویژه مریخ می سازد
گشت زنی در گوشه و کنار مریخ کاری هیجان انگیز اما همراه با پیچیدگیهای خاص خود است. در حال حاضر مریخ نوردهایی در این سیاره مشغول به گشت زنی هستند که هر یک توانسته اند مجموعه ارزشمندی از اطلاعات را درباره گذشته و ترکیبات سازنده سیاره سرخ جمع آوری و راهی زمین کنند.
 اما این دسته از سیستمهای روباتیکی محدودیتهای خاص خود را دارند که از آن جمله باید به چشم انداز محدود آنها به واسطه حرکتشان بر روی سطح مریخ اشاره کرد.
 
اکنون و با هدف ارتقای سطح دید این جستجوگران روباتیکی و برای اینکه بتوانند اشراف بهتری به مناطق مختلف مریخ داشته باشند، دانشمندان آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا بر روی ایده بالگردی کار کرده اند که می تواند در آینده آسمان مریخ را درنوردد.  بدین ترتیب با به پرواز درآمدن این سیستم پروازی در آسمان مریخ، مریخ نوردهایی که بر روی سطح حرکت می کنند انتخاب های بیشتری پیش روی خود خواهند داشت تا بدین ترتیب به مناطق گسترده تری از این سیاره راه پیدا کنند.
 
برنامه ریزی ناسا به این ترتیب است که بالگرد همواره پیش روی مریخ نورد در پرواز باشد تا مسیرهای مختلف را ارزیابی و از این طریق اطلاعات ارزشمندی در اختیار مریخ نوردها بگذارد.  در همین حال برنامه ریزان در زمین نیز اشراف بیشتری به محیطهای مریخ داشته و بهتر می توانند برنامه ریزی کنند.  این بالگرد یک کیلوگرم وزن و ۱.۱ متر طول دارد.  ناسا در نظر دارد تا آزمایشات بیشتری بر روی مدل رایانه ای این بالگرد انجام دهد.