به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۱۶ ساعت ۰۹:۴۲
کد مطلب : ۹۶۰۲۴

اعدام یک زن در زندان مرکزی قزوین

گروه حوادث: حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیاركی در این باره اظهار کرد: ساعت ۱۷ و ۳۵ دقیقه ۱۸ اسفند ماه ۱۳۹۱ پلیس ۱۱۰ در اتوبان قزوین - کرج گزارش کشف جسد فردی مجهول الهویه ای را تأیید كرد كه به طور کامل سوخته بود.
اعدام یک زن در زندان مرکزی قزوین
وی ادامه داد: پلیس با هماهنگی مراجع قضایی تحقیقات خود را آغاز كرد كه در نتیجه همسر و برادر فردی را كه اعلام فقدانی او به پلیس شده بود فراخوانده شدند و هویت جسد را به نام «الف. ملکی» تأیید كردند.
 دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه كرد: در بازجویی های اولیه از همسر متوفی، خانم «ف. زنجانیان» از شکاک بودن شوهرش و کتک خوردن خود گفت و اذعان داشت که اعلام فقدان همسرش را با تأخیر اطلاع رسانی کرده است.  وی افزود: یافته های نخستین بازپرس پرونده حکایت از ارتباط همسر مقتول با مردی داشت در نتیجه تحقیقات و بازجویی ها، همسر مقتول اعتراف کرد که پس از برقراری تماس با «ح. میرزایی» به وی وابسته و علاقمند شدم و از آنجا که همسرم مرا طلاق نمی داد، تصمیم گرفتم او را کشته و یک جوری جسدش را ناپدید کنم که کسی نفهمد.
 
حجت الاسلام صادقی نیاركی عنوان كرد: متهم در ادامه بازجویی اعتراف كرد كه به این مرد پولی داده تا که قرص خواب آور بخرد و سپس قرص را در آب پرتقال مخلوط کرده و به همسرش داده و در ادامه با تماس تلفنی آن مرد را به خانه خود دعوت می كند و ساعت یک بامداد؛ هر دو با هم مقتول را كه در خواب ناشی از مصرف قرص خواب آور بوده به وسیله طناب خفه كردند و حتی برای اطمینان از خفگی متكایی را بر روی دهانش گذاشته بودند.  وی توضیح داد: «میرزایی» مدارک اعم از مدارک شناسایی را از جیب مقتول خارج کرده و کارت اعتباری اش را نیز برداشته به بیرون از خانه می روند و در راه مبلغی از کارت بانکی برداشت می كنند.
 
دادستان عمومی و انقلاب قزوین تصریح كرد: پس از ۱۰ روز در حالی كه هنوز جنازه مقتول در خانه بود، همسر مقتول در تماس با این مرد او را واردار می کند تا جنازه را بیرون ببرد که در ادامه جنازه را داخل پتو پیچیده و با ملحفه و پتو به داخل ماشین می برند و در راه از یک جایگاه سوخت یک و نیم لیتر بنزین می خرند.  وی خاطرنشان كرد: میرزایی، همسر مقتول را به خانه رسانده و در ادامه جنازه را در اطراف اتوبان قزوین - كرج آتش می زند تا جسد مقتول شناخته نشود.  حجت الاسلام صادقی نیاركی گفت: هر دو متهم در بازجویی به قتل اعتراف می كنند همچنین آنها به رابطه نامشروع و زنا قبل و بعد از ارتکاب قتل اعتراف کردند.
 
وی اعلام كرد: پرونده این جنایت در شعبه دوم دادگاه کیفری استان رسیدگی و دادگاه رأی به قصاص هر دو متهم با رد یک دوم دیه مرد مسلمان برای متهم مرد صادر کرد.  دادستان عمومی و انقلاب قزوین یادآورشد: همچنین دادگاه متهمان را به دلیل رابطه نامشروع به تحمل ۹۹ ضربه شلاق محکوم کرد که رأی صادره در شعبه شانزدهم دیوان عالی کشور تأیید و با موافقت رئیس قوه قضائیه و درخواست اولیای دم، در این مرحله در خصوص خانم «ف. زنجانیان» رأی دادگاه سحرگاه امروز در زندان مرکزی قزوین اجرا شد و متهم خانم به دار مجازات آویخته شد.
مرجع : تابناک