به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۰۹/۲۵ ساعت ۰۰:۵۸
کد مطلب : ۹۶۶۱۳
با حضور ۳۵ کشور؛

تشکیل ائتلاف نظامي اسلامی ضدتروریسم

گروه بين‌الملل: ۳۵ کشور در بیانیه مشترکی تشکیل ائتلاف نظامی اسلامی برای مبارزه با تروریسم را اعلام كردند كه اتاق عملیات مشترک آن، ریاض پایتخت عربستان سعودی خواهد بود.
تشکیل ائتلاف نظامي اسلامی ضدتروریسم
کشورهای شرکت کننده در این ائتلاف، عبارتند از: سعودی، اردن، امارات متحده عربی، پاکستان، بحرین، بنگلادش، بنین، ترکیه، چاد، توگو، تونس، جیبوتی، سنگال، سودان، سرالئون، سومالی، گابون، گینه، فلسطین، جمهوری کومور، قطر، کوت دی فوار، کویت، لبنان، لیبی، مالدیو، مالی، مالزی، مصر، مغرب، موریتانی، نیجر، نیجریه. یمن و اوگاندا. همچنین این ائتلاف از تایید ده کشور اسلامی دیگر از جمله اندونزی برخوردار شده که قرار است اقدام‌های لازم را در این زمینه به اجرا در بیاورند.

در بیانیه تشکیل ائتلاف که آن را خبرگزاری دولتی سعودی (واس) منتشر کرده، آمده است: «تشکیل ائتلاف بر پایه این فرموده خداوند (وتعاونوا علی البر والتقوی ولا تعاونوا علی الاثم والعدوان) و آموزه‌های شریعت اسلامی و احکامش که تمام انواع تروریسم را تحریم کرده و آن را جنایتی محکوم و رانده شده از سوی تمام ادیان آسمانی و فطرت انسانی دانسته، صورت گرفته است.» این بیانیه افزوده است: «تروریسم و جنایت‌های وحشیانه‌اش که شامل فساد فی الارض و از میان بردن سکونت‌گاه‌ها می‌شود، شرعا حرام است و نقض خطرناکی برای کرامت انسانی و حقوقش از جمله حق حیات و حق امنیت به شمار می‌رود. همچنین منافع کشورها و جوامع را با خطر روبرو می‌سازد و ثبات آن‌ها را تهدید می‌کند.»