به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۰۹ ساعت ۱۵:۱۷
کد مطلب : ۹۷۵۵۹

بخشش یک اعدامی پس از28سال‌حبس

گروه جامعه: یک شهروند محکوم به قصاص نفس در شهرستان سراب آذربایجان شرقی پس از گذراندن 28 سال حبس در زندان، با گذشت اولیای دم از دار مجازات رهایی یافت.
بخشش یک اعدامی پس از28سال‌حبس
این فرد درسال 1365 در یک نزاع دسته جمعی بر اثر اختلافات ملکی در روستای دامنجان از توابع بخش مرکزی سراب، فردی به نام حسن خان احسنی را به قتل رسانده بود و پس از دستگیری، روانه زندان می شود.وی با گذشت 28 سال از این حادثه و تحمل حبس، با پادرمیانی ریش سفیدان و اهالی روستا و رضایت خانواده مقتول از قصاص نجات یافت.احمد احسنی برادر مقتول در پاسخ به این که چرا تصمیم به بخشش گرفته اید، گفت: لذتی که در گذشت است در انتقام نیست، زیرا که لذت عفو دائمی است ولی لذت انتقام لحظه ای و گذراست.

وی افزود: البته در طی این سال ها به دلیل شرایط سخت خانوادگی، گاهی تصمیم به قصاص گرفتیم، اما امروز به این نتیجه رسیدیم که قصاص دامنه اش خطرناک تر و نامیمون تر از بخشش است.پسر بزرگ محکوم به اعدام هم که اکنون 34 سال سن دارد، گفت: زمانی که این حادثه روی داد شش سال داشتم و هر روز برگشت پدرم به خانه را انتظار می کشیدم.

وی از عفو و گذشت خانواده مقتول تشکر کرد و بقیه عمر پدر و خوشحالی اعضای خانواده اش را مدیون گذشت و ایثار اولیای دم دانست.مراسم اعلام رضایت خانواده اولیای دم با پهن کردن سفره احسان پایان یافت.بر اساس این گزارش، خانواده مقتول جهت اعلام رضایت از زندانی 60 ساله و خانواده اش هیچ مبلغی به عنوان دیه اخذ نکردند.

کثرت تعداد اولیای دم باعث شده بود تا این پرونده سال ها طول بکشد.شهرستان سراب دارای دو بخش مرکزی و مهربان، 9 دهستان و 163 روستاست و بر اساس آخرین سرشماری 132 هزار 94 نفر جمعیت است.
مرجع : ایرنا