کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ساوه‌شمشکی: فدراسیون کد فیزم را صادر نکرد

کاپیتان تیم ملی اسکی اجازه مسابقه ندارد

ایسنا , 15 دی 1394 ساعت 17:05

گروه ورزشی: کاپیتان تیم ملی اسکی ایران می‌گوید فدراسیون اسکی با عدم صدور "کد فیز" او مانع حضورش در ر‌قا‌بت‌های مختلف شده است.


حسین ساوه شمشکی به لغو ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین در پیست دیزین اشاره کرد و گفت: دلیل برگزار نشدن ر‌قا‌بت‌های آلپاین معرفی اشتباه یک پیست که مخصوص ر‌قا‌بت‌های مارپیچ کوچک بوده به نماینده فدراسیون جهانی است. در حقیقت مسئولان فدراسیون اسکی پیست مخصوص ر‌قا‌بت‌های مارپیچ کوچک را برای برگزاری ر‌قا‌بت‌های مارپیچ بزرگ معرفی کرده بودند و همین امر هم سبب شد تا نماینده فدراسیون جهانی با برگزاری این مسابقات مخالفت کند.

او ا‌دا‌مه‌ داد: همچنین دوشنبه شب چهار تن از ورزشکاران خارجی که برای حضور در این مسابقات به ایران آمده بودند اعلام کردند به دلیل حضور نداشتن نفرات برتر اسکی ایران و کاهش سطح فنی مسابقه و البته کاهش امتیازات فدراسیون جهانی، در ر‌قا‌بت‌های بین‌المللی آلپاین دیزین حضور پیدا نمی‌کنند. کاپیتان تیم ملی اسکی ایران با بیان این که نامش در لیست ورزشکاران مسابقات بین‌المللی آلپاین نبوده، گفت: فدراسیون اسکی ایران کد فیز (کد اسکی بازان در فدراسیون جهانی) من را صادر نکرده و به همین خاطر نمی‌توانم در ر‌قا‌بت‌های مختلف حضور پیدا کنم. نکته قابل توجه هم این است که من جزو نخستین نفراتی بودم که هزینه‌های مربوط به فعال کردن کد فیزم را پرداخت کردم، اما نمی‌دانم که چرا فدراسیون اسکی این گونه اقدام کرده است.

ساوه شمشکی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلاتی که برای مسابقات بین‌المللی اسکی آلپاین دیزین وجود داشت مشکل بیمه ورزشکاران بود. اسکی بازانی که در این ر‌قا‌بت‌ها حضور پیدا کرده بودند بیمه نشده بودند و همین هم سبب به وجود آمدن مشکلاتی شد. با توجه به این که احتمال آسیب‌دیدگی‌ ورزشکاران در پیست بسیار بالا است، باید همه اسکی بازان بیمه باشند.

او با بیان این که نبود افراد واجد شرایط و با دانش فنی سبب معرفی اشتباهی پیست به نماینده فدراسیون جهانی شد، گفت: در شرایط خاص با رضایت مربیان اسکی بازان، می‌توان مسابقات را در پیست مارپیچ کوچک نیز برگزار کرد، ولی پیست میزبان باید از شرایط ارتفاعی لازم برخوردار باشد و اگر این اختلاف ارتفاع زیر 250 متر باشد مسابقات نمی‌تواند در آن پیست برگزار شود. با توجه به این که پیست معرفی شده به نماینده فدراسیون جهانی علاوه بر این که مخصوص مارپیچ کوچک بود از نظر اختلاف ارتفاعی به 230 متر هم نمی‌رسید باز هم نماینده فدراسیون جهانی مخالف برگزاری مسابقات بود.

کاپیتان تیم ملی اسکی ایران در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود که علت لغو مسابقات آلپاین نبود برف کافی در پیست دیزین، گفت: این مطلب درست نیست چون من شاهد آن بودم که برخی از مسئولان فدراسیون سبب القا کردن این مطلب به نماینده فدراسیون جهانی بودند که پیست دیزین شرایط مناسبی از نظر برف ندارد، ولی مطمئنا دلیل لغو مسابقه عوامل دیگری بوده است.


کد مطلب: 97986

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/97986/کاپیتان-تیم-ملی-اسکی-اجازه-مسابقه-ندارد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir