کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

جزئیات انفجار تروریستی در استانبول ترکیه

22 دی 1394 ساعت 15:34

نخست وزیر ترکیه در نشستی اضطراری که با وزارت کشور ترکیه برگزار خواهد شد تحولات امنیتی کشورش را بررسی می‌کند.


 به نقل از رسانه‌های ترکیه، احمد داود اوغلو نخست وزیر ترکیه در نشستی اضطراری که با وزارت کشور ترکیه برگزار خواهد شد تحولات امنیتی کشورش را بررسی می‌کند. در این نشست، داوداوغلو و وزیر کشور ترکیه به همراه تیم امنیتی وزارت کشور ترکیه تحولات مربوط به انفجار استانبول را بررسی خواهند کرد.
 
ساعتی پیش وقوع انفجار در منطقه توریستی سلطان‌ احمد شهر استانبول ترکیه منجر به زخمی شدن دستکم چندین نفر شد. یک شاهد عینی اعلام کرد که پلیس ترکیه درپی این انفجار قوی یک میدان در منطقه تاریخی سلطان‌احمد را محاصره کرده و آمبولانس‌ها هم به سرعت عازم محل انفجار در میدان سلطان‌احمد شده‌اند که شلوغ‌ترین منطقه این شهر توریستی به شمار می‌رود. پس از آن، خبرگزاری آناتولی به نقل از مقامات دولتی ترکیه اعلام کرد که در این حادثه 10 نفر کشته و 15 نفر دیگر زخمی شده‌اند.

خبرگزاری رویترز در این باره نوشت: این انفجار در منطقه توریستی و پرجمعیت سلطان احمد در استانبول به وقوع پیوسته است. در پی این انفجار تاکنون حداقل 10 نفر کشته و بیش از 15 نفر دیگر نیز زخمی شدند.رسانه های محلی ترکیه خبر دادند که احتمالا یک انفجار انتحاری مسئول انفجار امروز استانبول است.شاهدان عینی می گویند که اجساد قربانیان و همچنین بدن های تکه تکه شده در این حادثه در میدان سلطان احمد بر روی زمین دیده شده اند. توریست هایی از آلمان و نروژ در میان زخمی شدگان این انفجار بودند.

انفجار در یکی از توریستی ترین شهرهای جهان در شرایطی رخ داد که آنکارا در جنگ با شبه نظامیان کرد و نیروهای گروه تروریستی در داعش در مرزهای جنوبی خود است.تاکنون گروهی مسئولیت این انفجار را برعهده نگرفته است اما داعش، کردهای پ.ک.ک و چپ ها پیش از این عملیات های تروریستی را در خاک ترکیه صورت داده بودند.نقشه ها نشان می دهد محل وقوع این انفجار در نزدیکی یک مدرسه ایرانی و سفارت خانه ایران بوده است.







کد مطلب: 98551

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/98551/جزئیات-انفجار-تروریستی-استانبول-ترکیه

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir