به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۴:۱۲
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۳ ساعت ۱۱:۲۹
کد مطلب : ۹۸۶۳۲

رکوردشکنی بورس در آستانه اجرای برجام

گروه اقتصادي: بورس تهران در ابتدای معاملات امروز به روند صعودی خود شدت داد و در رکوردشکنی جدید خود موفق به عبور از کانال 63 هزار واحدی شد.
رکوردشکنی بورس در آستانه اجرای برجام
نزدیک شدن به روزهای پایانی تحریم‌ها و فرارسیدن زمان اجرای برجام موجب شد تا روند صعودی بورس تهران تشدید شده و بازار سهام در معاملات امروز خود رکوردشکنی‌های جدیدی را تجربه کند. به این ترتیب نزدیک شدن به زمان لغو تحریم‌ها که روز جمعه اعلام شده است، موجب شد تا در آخرین روز معاملاتی هفته تقاضای خرید در تالار شیشه‌ای به شدت تشدید شود تا در صورت اجرایی شدن برجام در روز جمعه، سهامداران بتوانند از این طریق کسب سود کنند.
 
شدت گرفتن تقاضای خرید و رشد قیمت سهام شرکتها که به کمترین میزان خود در دو سال اخیر رسیده است، باعث شد تنها تا نیمه معاملات امروز دماسنج بازار سرمایه رشد بیش از 500 واحدی را تجربه کند و دوباره بعد از مدتها وارد کانال 63 هزار واحدی شود؛ البته شاخص بورس تهران در روز 19 دی ماه برای چند لحظه موفق به لمس کانال 63 هزار واحدی شد، اما دوباره از موضع خود عقب نشست و در کانال 62 هزار واحدی ماندگار شد.
 
بر این اساس در بازار امروز علاوه بر تقویت تقاضای خرید در اکثر گروه های بازار، شرکتهای حمل‌ونقلی، بانکی و خودوریی که بیشتر از لغو تحریم‌ها تاثیر می‌پذیرند مورد توجه بازار قرار گرفتند به طوری که تا نیمه معاملات امروز شرکتهایی همچون هلدینگ خلیج فارس، کشتیرانی، بانک ملت، پالایشگاه بندرعباس، بانک تجارت، بانک پاسارگاد، پالایشگاه اصفهان، بانک صادرات، تاپیکو و سایپا بیشترین تاثیر را در رشد شاخص گذاشتند و موجب رکورد شکنی جدید این متغیر شدند.
 
روند بسیار مثبت امروز بورس و همچنین رشد قیمت و تقاضا زمینه افزایش چشمگیر ارزش و حجم معاملات را فراهم کرد به طوری که تا نیمه معاملات بیش از 800 میلیون سهم به ارزش 224 میلیارد تومان داد و ستد شد و ارزش بازار سرمایه تا سطح 274 هزار میلیارد تومان پیش رفت.