به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۳:۳۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۵ ساعت ۱۰:۳۸
کد مطلب : ۹۸۷۵۱

مطبوعات در کشور مظلوم هستند

گروه سیاسی: رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مطبوعات در کشور مظلوم هستند، گفت: لازم است به مطبوعات توجه بیشتری شود.
مطبوعات در کشور مظلوم هستند
علی لاریجانی در سفر خود به قم، بعدازظهر روز (پنجشنبه 24 دی‌ماه) با اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات استان قم دیدار کرد و گفت: مطبوعات در استان قم جایگاه مهمی دارند به دلیل اینکه حوزه علمیه، حرم حضرت معصومه (س) و رفت و آمدهای زیادی در این استان انجام می‌شود و لازم است اهالی مطبوعات در این استان نقش پررنگی را ایفا کنند. رییس مجلس  بیان کرد: مطبوعات در کشور مظلوم هستند و توجهی که باید به بدنه مطبوعات و بیمه آن‌ها بشود وجود ندارد که این موضوع تبدیل به معضل شده است. این شرایط نشان می‌دهد که بخش مطبوعات در مسائل اولیه خود دچار نقصان شده و لازم است که رسانه‌ها مورد عنایت قرار گیرند.

وی افزود: اطلاع رسانی در خصوص امورات کشور بسیار ضروری است و جز با ایجاد یک فهم مشترک، مشکلات فعلی قابل حل نیست.رئیس مجلس  متذکر شد: در موضوع حل مسئله هسته‌ای اگر یک فهم مشترک به وجود نیاید سرمایه‌گذاری ایجاد نخواهد شد که مطبوعات در این زمینه نقش بسیار مهمی دارند و باید امید را بین مردم به وجود آورند.

رئیس نهاد قانونگذاری کشور گفت: توسعه یک کار دستوری نیست و نیاز به فهم مشترک دارد که این وظیفه بر عهده رسانه‌ها است. مأیوس شدن مردم تولیدی را ایجاد نمی‌کند بلکه انگیزه‌مند شدن و ایجاد امیدواری در بین مردم سبب کارآفرینی خواهد شد.رئیس قوه مقننه خاطرنشان کرد: متاسفانه آن چیزی که در مطبوعات بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرد، اختلاف نظرهاست ولی آنچه که کشور به آن نیاز دارد ایجاد امیدواری در بین مردم است.

رئیس مجلس  تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در خدمت تولید قرار بگیرند و باید اراده‌ای در کشور به وجود آید تا رونق تولید نیز حاصل شود که تحقق این امر نیازمند لوازمی مانند ایجاد امید در میان مردم است.

مرجع : ایلنا