به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۲۷ ساعت ۱۰:۳۴
کد مطلب : ۹۸۹۳۳
داوری: بدبینیم

ساز مخالف برجامی یک احمدی نژادی

گروه سياسي: مدیر مسئول سابق روزنامه شهروند گفت: بارها اعلام کردیم توافق هسته‌ای از نظر ما کامل نیست و ما نسبت به آن بدبین هستیم.
عبدالرضا داوری  مدیر مسئول سابق روزنامه شهروند در خصوص مذاکرات هسته‌ای گفت: نگاهی که ما از ابتدا به مذاکرات داشتیم همواره همسو با نگاه رهبر انقلاب بود و بارها اعلام کردیم توافق هسته‌ای از نظر ما کامل نیست و ما نسبت به آن بدبین هستیم. وی در ادامه افزود: دولت مردان ما باید در چارچوب تعین شده توسط رهبری حرکت کنند و بنده معتقدم تمامی سفارشات رهبر معظم انقلاب در برجام لحاظ نشده است. دیپلمات‌های ما نباید با ظرافت با آمریکایی‌ها مذاکره کنند؛ چرا که آمریکا دشمن ایران است و باید با روحیه مبارزه جویانه بر سر میز مذاکره حاضر شوند.
 
داوری اظهار داشت: اعتقاد دارم اگر تیم مذاکره کننده دیگری به جای تیم فعلی بر سر میز مذاکره می‌نشست شاهد نتیجه بهتری بودیم. دیپلماسی فعلی مذاکره کنندگان ما بر اساس ایده‌آل گرایی است و من با این تفکر کاملا مخالفم. این درحالی است که شب گذشته با تایید اجرای تعهدات ایران از سوی آژانس بین المللی هسته‌ای، اجرای برجام رسما آغاز و تحریم‌های خصمانه علیه کشورمان لغو شد.
 
حسن روحانی نیز صبح امروز در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای برجام به ضرر هیچ کشوری نیست؛ دوستان ایران خوشحال‌اند و رقیبان نیز نباید نگران باشند. ما برای هیچ دولت و ملتی، تهدید نیستیم؛ ما ضمن آمادگی کامل برای حفاظت از کیان ایران، پیام‌آور صلح و ثبات و امنیت در منطقه و جهان هستیم.
 
وی افود: پیروزی در مذاکرات هسته‌ای، پیروزی جناحی نیست، و اجرای برجام به ضرر هیچ جناح و گروهی نخواهد بود. برجام، فرجام و سرانجامِ مقاومت، خردورزی و تدبیر و ارادۀ ملتی است که با جنگ و خشونت مخالف است و منطق و مذاکره و جدال احسن را برگزیده ‌است.
مرجع : نامه نيوز