به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۰/۳۰ ساعت ۰۹:۴۰
کد مطلب : ۹۹۲۶۶
یک کارشناس با اشاره به لغو تحریم‌ها:

تنوع خودروهای داخلی افزایش یابد

گروه اقتصادي: عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌ها، خودروسازان داخلی باید نسبت به مشارکت با خودروسازان مطرح جهانی برای افزایش تنوع تولید محصولات خود اقدام کنند.
تنوع خودروهای داخلی افزایش یابد
امرالله امینی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پایین بودن تنوع خودروهای تولید داخل از مهمترین مشکلات فعلی این صنعت است. وی با بیان اینکه مردم سال‌هاست که از دیدن خودروهای تکراری خسته شده‌اند، خاطرنشان کرد: بنابراین اجرایی شدن برجام فرصت مناسبی برای رفع این نقیصه است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی ادامه داد: متاسفانه صنعت خودرو همچنان دولتی است و مدیران دو خودروساز بزرگ کشور از سوی دولت تعیین می‌شوند. وی افزود: دولت اصولا بنگاه‌دار خوبی نیست بنابراین هم‌اکنون فرصت مناسبی است تا دو خودروساز بزرگ واقعا خصوصی شده و بتوانند کاملا در جهت مصالح این صنعت حرکت کنند.
 
امینی با بیان اینکه متاسفانه خودروسازان کوچک و خصوصی نیز بیشتر به دنبال تجارت و در نتیجه واردات و مونتاژ کامل خودروهای خارجی هستند، تصریح کرد: در این زمینه وزارت صنعت باید با وضع مقرراتی، این خودروسازان را مجبور به ایجاد زنجیره تامین در داخل کشور و حرکت به سمت خودروساز شدن کند.