کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

لاریجانی:

مسئله اقتصادی مهمترین دغدغه کشور

ایرنا , 1 بهمن 1394 ساعت 9:22

گروه سیاسی: رئیس مجلس گفت: در شرایط کنونی مهمترین دغدغه کشور مسئله اقتصادی است و از این رو اگر مسئله اقتصادی بهبود یابد دیگر حوزه ها و بخش ها نیز دچار تحول می شوند.


«علی لاریجانی» با اعضای هیات مدیره مجمع خادمان درمان و سلامت استان قم دیدار و گفت وگو کرد.وی در این دیدار با اشاره به اقدامات و تلاش های مجمع خادمان درمان و سلامت در حوزه بهداشت و درمان و مسائل اجتماعی گفت: قطعاً تمام مسائل و مشکلات دارای یک ریشه واحد بوده و این موضوعات به صورت زنجیره ای به هم متصل هستند، از این رو تا زمانی که در کل کشور وضع اشتغال سامان پیدا نکند، مشکلات به نحو دیگری باقی می ماند، بنابراین راه حل این مسائل و مشکلات ایجاد اشتغال و ریشه کنی بیکاری است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: بخش عمده ای از روستاییان به علت معیوب بودن چرخه اقتصادی و نبود اشتغال به شهرهای بزرگتر مهاجرت می کنند، حال با توجه به این موضوع هر چقدر که خیرین در جهت رفع مشکلات و ایجاد زیرساخت ها مانند مسکن و رفع آسیب های اجتماعی تلاش کنند، چون مشکل بیکاری و اشتغال رفع نشده، این مسائل باقی می مانند.

وی با اشاره به استقبال خیرین از اجرای طرح های اشتغالزا گفت: در شرایط کنونی که برجام و پرونده هسته ای حل و فصل و سنگ تحریم ها برداشته شده، موقعیت خوبی است که صنعتگران راحت تر کار کنند.
لاریجانی افزود: در چند سال اخیر اقدامات مناسبی برای توسعه زیرساختی استان قم مانند ایجاد قطار تهران - قم انجام شده و حتی برنامه ریزی شده تا در سفر آینده رئیس جمهور چین، قرارداد فاز دوم پروژه متروی قم به صورت فاینانس منعقد شود، اما مشکلی که ما از اول انقلاب تاکنون داشته ایم این بوده که در روستاها تنها به زیرساخت ها توجه شده و به چرخه اقتصادی در این مناطق هیچ توجهی نشده است که این مسئله موجب مهاجرت روستاییان به شهرها شده است. نماینده  قم در مجلس  با اشاره به توجه به مسئله توریسم در استان قم گفت: در این حوزه باید سرمایه گذاری های مناسبی صورت گیرد که نقش خیرین قطعاً در این بخش نیز بسیار پررنگ است.

وی با انتقاد از شرایط بروکراسی و دیوانی در ادارات دولتی بیان کرد: قطعاً بخش های حکومتی و دیوانی باید در خدمت تولیدکنندگان باشند که متاسفانه این موضوع وجود ندارد زیرا این بخش ها بسیار فربه و چاق شده اند.رئیس مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت از بخش صنعت به ویژه صنعت استان قم برای توسعه اشتغال تاکید و تصریح کرد: در شرایط کنونی مهمترین دغدغه کشور مسئله اقتصادی است، از این رو اگر مسئله اقتصادی بهبود یابد دیگر حوزه ها و بخش ها نیز دچار تحول می شوند.
در ادامه برخی مسائل و مشکلات مربوط به مجمع خادمان درمان و سلامت استان قم به ویژه پروژه های در دست ساخت از جمله بیمارستان 500 تختخوابی، پروژه بیمارستان 180 تختخوابی بخش نیروگاه، پروژه پردیس دانشگاه علوم پزشکی، بیمارستان امیرالمومنین (ع) و مرکز اورژانس مادر و کودک در قم و همچنین مجتمع اورژانس اجتماعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


کد مطلب: 99343

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/99343/مسئله-اقتصادی-مهمترین-دغدغه-کشور

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir