به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۷
 
۵۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۱ ساعت ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۹۹۳۵۹

آيت الله غرویان: يك نماینده ولی‌فقیه را به دلیل عدم التزام به اسلام رد کرده‌اند!

گروه سياسي: استاد حوزه علمیه قم و تحلیلگر سیاسی در واکنش به سخنان امروز رئیس جمهور در دیدار با استانداران و فرمانداران گفت: احساس می‌شود امروز به نام قانون اعمال سلیقه می‌شود. رهبرانقلاب و رئیس جمهور هم در این مورد هشدار دادند که نباید به نام قانون اعمال سلیقه شود.
آيت الله محسن غرویان ستاد فلسفه اسلامی حوزه علمیه قم در مصاحبه با عصر ایران خاطر نشان کرد: همه از قانون صحبت می‌کنند ولی اعمال سلیقه می‌کنند. همه باید در انتخابات حضور پیدا کنند اما همین افراد باید در انتخابات نماینده‌ای داشته باشند که به آن رای بدهند. وی ادامه داد: روحانی به همین نکته تاکید کرده است که آیا امروز در ماجرای رد صلاحیت‌ها سلیقه‌ها اعمال می‌شود یا قانون؟ ملاک تشخیص چیست؟ ملت باید احراز کنند آنچه که از سوی نهادها مرتبط به انتخابات در حال پیاده شدن است و اعمال قانون است و نه اعمال سلیقه.

عضو هیات علمی «جامعه المصطفی العالمیه» تصریح کرد: سخنان روحانی در مورد احراز واقعی از سوی مردم، همان حق الناسی است که رهبرانقلاب فرموده‌اند. ملت باید اجرای قانون را احراز کنند. غرویان در مورد مفاهیمی مانند التزام به اسلام که این روزها بسیار مطرح است گفت: یک سری مفاهیم مبهم در جامعه وجود دارد که گروهی از آن در باب سلیقه‌های خود سواستفاده می‌کنند.

این فعال سیاسی ادامه داد: مفاهیمی مانند بصیرت در فرمایش رهبرانقلاب بود که مورد سواستفاده قرار گرفت و برخی حرکت‌های تندی نشان دادند که رهبری هم گلایه کردند و فرموند من این رفتارها را قبول ندارم. الان هم نفوذ را بنا بر سلیقه خود تفسیر می‌کنند.وی تصریح کرد: الان هم مسئله التزام به اسلام، التزام به قانون و التزام به ولایت فقیه، از مفاهیم لغزنده‌ای است که احساس می‌شود گاهی با آن برخورد سلیقه‌ای می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: دیروز با ما اطلاع دارند یک نماینده ولی فقیه در شهری، به دلیل عدم التزام به اسلام رد شده است. این مسئله جای سوال دارد و باید پرسید این مصداق‌ها بر چه اساسی است و این از مطالبات مردم است که باید روشن شود. غرویان در پایان گفت: نباید به نام احراز صلاحیت‌ها حق مردم ضایع شود. باید دعاکنیم که انشالله شورای نگهبان حق را به حق دار بدهد.