به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۱۶
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۱ ساعت ۱۵:۰۲
کد مطلب : ۹۹۳۶۲
گزارشي از کنگره حزب ندای ایرانیان

خرازی: گفتگو درباره صلاحیت‌ها آغاز شده

 گروه سياسي: دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان صبح امروز (پنج شنبه) در سالن اجلاس سران تهران با حضور شخصیت‌هایی از جمله محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان، سیدمحمدصادق خرازی رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان، حجت‌الاسلام رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی، مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم‌سالاری، حجت‌الاسلام موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات، محمدرضا تابش نماینده مجلس، جواد اطاعت، علی شکوری‌راد، غلامعلی رجایی و ... برگزار شد.

در ابتدای این کنگره سعید نورمحمدی رئیس ستاد برگزاری کنگره به ارائه گزارشی درباره‌ حزب پرداخت و سپس مجید فراهانی دبیر کل حزب ایرانیان در صحبت‌هایی اظهار کرد که اصلاحات یک فرایند تدریجی و مستمر است. پس از آن محمدرضا عارف رئیس شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح طلبان در سخنرانی خود گفت: امیدوارم شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها تجدیدنظر اساسی کند.

پس از آن نیز سیدمحمدصادق خرازی رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان بیان کرد:‌ توان آغاز گفت‌وگو برای حل مشکلات نامزدهای مجلس شورای اسلامی وجود دارد. طبق گفته خرازی حزب ندای ایرانیان به پیشنهاد دبیر کل این حزب محمد جواد ظریف و سردار قاسم سلیمانی را به عنوان چهره‌های سال 94 انتخاب کرده است. در جلسه نوبت صبح همچنین گزارشی از عملکرد دبیر کل و شورای مرکزی ارائه شد.

خرازی: گفتگو درباره صلاحیت ها آغاز شده
 رئیس هیات موسس حزب ندای ایرانیان گفت: در کشوری که قابلیت مذاکره در سطح بین‌المللی وجود دارد این توان هم وجود دارد که در حل مشکلات نامزدان انتخابات مجلس گفت‌وگو آغاز شود. سیدمحمد صادق خرازی در دومین کنگره سراسری حزب ندای ایرانیان اظهار کرد: ما همان صبوری را که طی یک سال گذشته در مقابل نغمه‌های دشمنان و برخی دوستان داشتیم به کار خواهیم برد. کشوری که قابلیت مذاکره در سطح بین‌المللی دارد و دولتی که توانسته میراث گفت‌وگو از زمان دولت اصلاحات را احیا کند در حل مشکل نامزدان انتخابات مجلس هم این توان را خواهد داشت که گفت‌وگو را آغاز کند.

وی ادامه داد: بزرگان اصلاحات بدون قرض و هرگونه جبهه‌بندی مذاکرات خود را با مسوولین آغاز کرده‌اند و این کار را ادامه خواهند داد و راهی جز این وجود ندارد. خرازی همچنین تاکید کرد: باید تمام توان و انگیزه خود را به کار ببریم تا خیل عظیمی از چهره‌های موجهه و مثبتی که بیش از سه دهه در نظام جمهوری اسلامی درخشیدند مورد بی‌توجهی واقع نشود. اگر اهتمام داشته باشیم مطمئن باشید موفق خواهیم شد و اصلاحات فرآیند انتخابات مجلس آینده را تعیین خواهد کرد.

خرازی با اشاره به نتیجه رسیدن برجام یادآور شد: با همت بلند مردان دولت و شخصیت‌های کم‌نظیر سیاسی کشور برجام به فرجام رسید. اگر مسیر گذشته ادامه پیدا می‌کرد بی‌تردید ایران را به دروازه‌های جنگ و خشونت برده بودند، اما ایران امروز یکی از تاثیرگذارترین کشورها در نظام بین‌الملل است. به همین دلیل باید قدر این دیپلماسی عقلانی و مقاومتی را دانست. وی افزود: در کنار دیپلماسی باید به تلاش مردانی چون قاسم سلیمانی در منطقه توجه شود. تلاش او و یارانش در منطقه باعث اقتدار و قدرت فزاینده و بازدارنده جمهوری اسلامی شد.

مشاور رئیس دولت اصلاحات همچنین یادآور شد: به خاطر داریم که در سال 76 ناوهای آمریکا و ناتو در 26 مکان لوله‌های تانک، توپ و موشک خود را با هدف ضربه زدن به سمت ایران نشانه رفته بودند به‌گونه‌ای که در سال 76 مقام معظم رهبری دستور دادند هیچ کدام از مقامات به مرخصی نروند، اما سه ماه بعد رای مردم و حماسه بزرگ دوم خرداد کاری کرد که همه قدرت‌های جهانی در صف تنظیم مناسبات خود با ایران قرار گرفتند.

وی ادامه داد: به دلیل همین قدرت رای است که هر کسی نغمه مخالفت با رای مردم و یا تحریم را سر دهد مطمئنا به آرمان‌های اصلاح‌طلبانه این ملت خدمت نکرده است. ما از طریق مشارکت مدنی می‌توانیم حرف‌های خودمان را بزنیم و اگر قهر کنیم موقعیت صحبت نخواهیم یافت.