به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۱ - ۰۹:۱۹
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۱ ساعت ۱۹:۱۸
کد مطلب : ۹۹۳۶۹

اگر در ردصلاحیت‌ها تجدیدنظر نشود...

دبیر ستاد انتخابات کشور: در برخی از حوزه‌ها مشارکتی وجود نخواهد داشت
گروه سياسي: دبیر ستاد انتخابات کشور در دومین همایش استانداران و فرمانداران کشور اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون همواره یک گفتمان در برگزای انتخابات مختلف وجود داشته که آن نیز دفاع از حقوق انتخاب شوندگان و انتخاب کنندگان است.
اگر در ردصلاحیت‌ها تجدیدنظر نشود...
به گزارش ایلنا، علی پورعلی مطلق با بیان اینکه در ابتدای بحث انتخابات پیش رو عده‌ای نگران نحوه برخورد دولت و هیات‌های اجرایی با تایید صلاحیت‌ها بودند گفت: پس ازاینکه روند انتخابات و فعالیت هیاتهای اجرایی انتخابات آغاز شد همگان شاهد اجرای کامل قانون بودند. پورعلی مطلق خاطر نشان کرد: ‌ چنانچه که ۹ دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و چهار دوره انتخابات خبرگان رهبری را بررسی کنیم در می‌یابیم که هر‌گاه مقبولیت دولت در جامعه بیشتر بوده تعداد داوطلبان کاندیداتوری نیز همواره بیشتر بوده است.

دبیر ستاد انتخابات کشور با اشاره به تعداد افرادی که صلاحیت آن‌ها در انتخابات پیش رو رد یا احراز نشده است خاطرنشان کرد: ‌ یک سری نگرانند که۶۷۵۳ نفری توسط هیات نظارت استان‌ها و هیات نظارت مرکزی صلاحیتشان رد و یا احراز نشده است ما نیز امیدواریم که تعداد بسیاری از این افراد صلاحیتشان تایید شود در غیر این صورت در برخی از حوزه‌های انتخابیه رقابتی وجود نخواهد داشت و مشارکت نیز وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به افزایش ۱۲۹ درصدی تعداد داوطبان کاندیداتوری اظهار کرد: ‌ برای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری ۸۰۱ نفر ثبت نام کرده‌اند و برای هر کرسی امسال ۱۰ کاندیدا خواهیم داشت این در حالی است که در دوره چهارم این مجلس شاهد ثبت نام ۴۹۳ نفر از داوطلبان بودیم. دبیرستاد انتخابات کشور در پایان با اشاره به آماده سازی زیرساخت‌ها و ملزومات برگزاری انتخابات پیش رو گفت: برای انتخابات اسفند ماه سال جاری ۱۳۰ میلیون تعرفه چاپ شده که این اوراق از پنجم بهمن ماه به استان‌ها ارسال می‌شود؛ همچنین ۱۳۰ هزار صندوق رای شفاف نیز برای انتخابات پیش رو از سوی وزارت کشور تعبیه شده است.