به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۴ - ۱۶:۴۹
 
۱۵۹
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ساعت ۰۷:۵۱
کد مطلب : ۹۹۷۹۵
در پي حملات و اتهام‌زني‌هاي پياپي روزنامه کیهان؛

مطهری خطاب به کیهان: ذره ای انصاف داشته باشید

مطهری خطاب به کیهان: ذره ای انصاف داشته باشید
گروه سياسي: درپي حملات و اتهام‌زني‌هاي پياپي روزنامه کیهان به علی مطهری، اين نماينده مجلس جوابیه ای برای این روزنامه ارسال کرد كه متن آن در زیر می آید:
جناب آقای شریعتمداری
مدیرمسئول روزنامه کیهان
با سلام، در شماره یکشنبه ۴/۱۱/۹۴ آن روزنامه، صفحه ۲، بخش خبر ویژه، این جمله از قول من نقل شده بود که «نباید از این ترسید که مجلسی بر ضد نظام تشکیل شود» و چنین القاء شده بود که مقصود من این است که تشکیل مجلسی بر ضد نظام امری مستحسن و نیکوست و نباید از آن ترسید، در حالی که اگر نویسنده “خبر ویژه” به خود زحمت می داد و جملات قبل از این جمله را می خواند و از هول حمله به اینجانب در دیگ بی انصافی و توهین نمی افتاد، مقصود را که بسیار روشن است در می یافت. جملات قبل از این جمله چنین است: «ریشه این گونه بررسی صلاحیت ها ترس بی جایی است که از فریب خوردن مردم وجود دارد. برخی تصور می کنند که مردم آن رشد لازم را ندارند و فریب می خورند و شاید افرادی را انتخاب کنند که در مقابل نظام و ولی فقیه بایستند. این ترس، بیهوده بوده و موجب ضربه خوردن نظام می شود.»

هرکس ذره ای انصاف و به قول خود نویسنده «خبر ویژه» ذره ای شعور داشته باشد می فهمد که مقصود این است که مردم هرگز به چنین مجلسی رأی نخواهند داد، بنابراین ترس از تشکیل چنین مجلسی و به دنبال آن سخت گیری در بررسی صلاحیت ها ضرورتی ندارد. متأسفانه در شماره پنجشنبه اول بهمن آن روزنامه نیز در همین ستون مطلب ناقصی از اینجانب نقل شده بود که «التزام به اسلام قابل تشخیص نیست» و بعد نویسنده این ستون آسمان ریسمان کرده و خود را به تکلف انداخته بود برای پاسخ دادن به آن، در حالی که اصل سخن من این بود که مسلمانی هر شخص به گفتن شهادتین است و اعتقاد و ایمان فرد به اسلام نیز امری قلبی است و قابل تشخیص نیست و عدم التزام عملی شخص به اسلام نیز به این معنی است که مثلا او بر یک گناه کبیره مثلا شرب خمر اصرار دارد. آیا کسانی که به استناد این امور رد صلاحیت شده اند این گونه اند و آیا این استنادها درست است؟ از نویسنده این ستون می خواهم زمانی که دست به قلم می برد ببیند برای خدا می خواهد بنویسد یا برای هواهای نفسانی خود، اگر اولی است بنویسد و الا دست نگه دارد که به قول معصوم حرمت آبروی مومن از حرمت کعبه بالاتر است. مستدعی است این مطلب مطابق قانون مطبوعات در اولین شماره آن روزنامه در همان محل و به طور کامل درج گردد. قبلا سپاسگزارم.
علی مطهری

علي
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۱۷
رأی ملت متَّبع است، ولو به ضرر خودشان باشد!

امام خمینی (قدّس سرّه):

«...اکثریت هر چه گفتند آراى ایشان معتبر است ولو به خلاف، (و) به ضرر خودشان باشد.
شما ولىّ آن‌ها نیستید که بگویید که این به ضرر شماست... شما وکیل آن‌ها هستید؛ ولىّ آن‌ها نیستید...
خواهش مى‏ کنم از اشخاصى که ممکن است یک وقتى یک چیزى را طرح بکنند که این طرح برخلاف مسیر ملت است، طرحش نکنند از اوّل، لازم نیست. طرح هر مطلبى...
لازم نیست هر مطلب صحیحى را اینجا گفتن. شما آن مسائلى که مربوط به وکالتتان هست و آن مسیرى که ملت ما دارد، (329762)
بهترین حالت
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۴:۱۰
متاسفانه فضای مجازی بافضای واقعی کاملا برعکس ومتفاوت است.
به عنوان یک شخصیت معتدل فکرمیکنم اصلاح طلبان دربهترین حالت 30درصدمجلس راتصاحب کنند. (329840)
شب
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۶:۰۶
اظهار نظرات مبتنی بر حدسیات هیچ اعتباری ندارند در اظهار نظرها حداقل باید نیم نگاهی به مستندات تحقیقی و صورت نبود آن به نتایج انتخابات ادوار پیشین داشته باشیم. (329859)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۳۹
نرود میخ آهنین بر سنگ (329769)
ناظر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۵۷
مردم باید بر جلوگیری از نفوذ افراد تندرو - حجتیه ای ها - متحجرین- مارهای خوش خط وخال -مخالفین امام وحمایت از دولت تدبیر وامید با تمام وجود در انتخابات شرکت نمایند و یکبار دیگر روی این افراد را کم نمایند. (329773)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۸:۵۸
در طول مدت زمان پیروزی انقلاب تا به امروز اگر یک نفوذی و یا اشتباهب از طرف مردم در انتخاب نماینده وبا ختی رئیس جمهور رخ داده مردم خود به اشتباه خود پی برده و اشتباه خود را اصلاح کرده اند ولذا من فکر می کنم که بی اعتمادی به مردم خوب نبوده واهانت به شعور مردم است ضمنا این سوال مطرح است که آیا حضرت امام رحمت ا... علیه را کسی بعنوان ولایت فقیه تائید و انتخاب کرد وایا این انتخاب اشتباه بود ؟ و..... خداوند و آقا امام زمان صاحب این مملکت است. .... (329774)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۱۲
قرار نیست که به جملات مقدمه ای یک جمله اصلی توجه شود این درسی است که جنابعالی و دیگر کینه ورزان در خصوص جمله « چهار تا خس و خاشاک گوشه ها کارهایی می کنند» به همه اموختید جناب مطهری عزیز!!!! (329781)
محمد
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۰۹:۵۳
آقای شریعتمداری منظورشان بمردم بوده دراصل اگردقت کنید (329790)
علیرضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۰:۲۵
کیهان و شریعتمداری و انصاف؟؟؟ به هیچ وجه،اصلا و ابدا (329794)
سید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۰:۴۲
آقای مطهری عزیز، انتظار زیادی دارید از کیهان. آنچه از کیهان می خواهید(ذره ای انصاف) یافت می نشود. (329795)
جاوید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۰:۴۹
آقای مطهری بهتره اول به حرفی که میخواهید بزنید خوب فکر کنید که بعدها دنبال توجیه نباشید.گفته های شما مثل این میمونه که مثلا دولت عراق اجازه بده داعش که مخالف نظام عراق هست در مجلس عراق نماینده داشته باشه .کجای دنیا مخالفین نظامش رو تأیید میکنن؟اختلاف سلیقه و اختلاف در راه حل های اقتصادی طبیعیه و مسئولین میتونن نظرات مخالف هم داشته باشن ولی اینکه افرادی رو که با اصل نظام مخالف هستند تأیید صلاحیت بشن واقعا دور از ذهن هست .مطهری مثل موسوی و کروبی داره خودشو قربانی برخی خواص میکنه . (329797)
عادلی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۱:۲۲
ترسیدی پاسخ کیهان را به مطهری منتشر کنید آره !؟ خوف هم خوب چیزیه (329800)
مازیار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۱:۵۴
کیهان و انصاف ؟!؟!؟!
مگه میشه ؟!
مگه داریم ؟! (329807)
مصلح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۲:۲۱
پاسخ آقاي شريعتمداري : انصاف چي چي هه (329812)
110
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۵:۴۶
پاسخ شریعتمداری :گفتید انصاف، اتفاقا در اینجا یک سندی هست که میگه آمریکا و سران اسراییل به کمک کلمه انصاف قصد ایجاد فتنه در این انتخابات پیش رو دارند
من
اسراییل
انصاف (329856)
شب
Romania
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۰۴
آقای شریعتمداری انسان خاص و جالب و خیلی دوست داشتنی هست.ایشان نه تنها در همه زمینه ها و موارد دیدگاه مخالف اکثریت دارند بلکه همیشه دیدگاهشون مخالف واقعیت هم هست.مخصوصا مواضع ایشان در مورد توافق هسته ای واقعا اثری ماندگار در حوزه طنز ادبی روزنامه ای به حساب میاد.لذا وجود آن بزرگوار غنیمتی بسیار ارزشمند برای جبهه مقابل است.اما بعنوان یک شهروند از ایشان تقاضای مخلصانه دارم در مورد جناب آقای مطهری با احتیاط انتقاد کند چون ایشان یادگار بسیار ارزشمند شهید آیت الله مطهری است. و محبوب دلها هم هست. (329823)
mo
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۰۷
کاش اقای مطهری قبل از اینک حرفی بزنند کمی در مورد آن فکر می کردند تا کسی نتواند از آن برداشت اشتباهی داشته باشند در ضمن طوری صحبت می کنید انگار شما در سپاه امام حسین هستید و دوستار انقلاب ، اما روزنامه کیهان با آن سابقه انقلابی در سپاه شمر (329824)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۳:۴۳
شریعتمداری و انصاف!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
خخخخخخخخخخ (329831)
سردار خودکار بیک ساخت اونجا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۴:۰۹
میرزا لغتی فقط کارش خوندن و شنیدن سخنرانی دیگران و گرفتن غلط املایی و بکار بردن جواب ها نا حسابه خدا وکیلی همین اقای شریعت مداری تا حالا یه درخت کاشته که بهش بگن یک کاری کرده اون موقع از محیط زیست ایراد میگیره یا به اقای هاشمی ایراد میگیره تا حالا ریاست جمهور بوده یا ریاست مجلس رو به عهده داشته خارج گود میشینه و میگه لنگش کن (329839)
خشایار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۴:۱۱
جناب علی آقا مطهری شما در پیشگاه ملت ایران محبوب شده ای و ترس کیهان و امثالهم از این است آینده از آن شماست نگران مباش (329841)
م
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۴:۴۹
سلام. کیهان هم مثل بقیه روزنامه ها حالا یک اشتباهی کرده.(اشتباهی ظاهرا بزرگ) دلیل نمیشود که بگوییم کلا روزنامه اش از بیخ بی انصافی ست.
ضمن اینکه باید منتظر جوابیه کیهان باشیم (329850)
بابک
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۶:۳۸
اشتباه، زمانیه که فرد از سر بی اطّلاعی تهمتی رو به کسی نسبت بده و بعد هم پشیمون بشه، شما فکر می کنید الآن نویسنده ی این مطلب، از گفته ی خودشون پشیمونه؟!
در مورد جوابیه هم، به احتمال بسیار زیاد، جواب آقای مطهری رو به طور کامل چاپ نمی کنن، بلکه مثل روال گذشته مطلب تندتری علیه ایشون با نقل بخش هایی از جوابیه ی آقای مطهّری روانه ی چاپ خونه می کنن! (329868)
مهربانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۶:۰۷
کیهان و انصاف مگه میشه مگ داریم! (329861)
ناصر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۶:۴۷
فقط مي تونم بگم مجلس خالي از يك مرد مي شود درود بر تو مرد (329869)
احمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۸:۲۳
بجاى بررسى رد شده ها اگر كمى روى تاييد شده ها دقيق شويم ميبينيم تنها خصلت آنها يكى است (329875)
الماسی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۸:۴۷
هنگامی که اقای شریعتمداری این همه تهمت به شخصیتهای فرهیخته ای مثل اقای مطهریودیگران میزند وهیچگونه واکنشی از طرف هیچ مسیولی شنیده نمیشود انوقت مسیول صدا وسیما هم ازش تقدیر میکند باید هم هرچه دوست دارد در روزنامه اش بنویسد متاسفم برای این مسیولین ..... (329879)
مرتضی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۸:۴۸
نکته ای که هست اینه که از هر دست بدی از همون دست هم میگیری.
نسبت به هر کی بی انصافی بشه یه روز باید جواب داد. حالا میخواد مطهری باشه، میخواد احمدی نژاد (329880)
بی گناه
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۸:۵۲
به نظر جناب علی آقای مطهری هم مغالطه ای داشتن. چون التزام به اسلام همراه با ولایت فقیه و ... اومده. ایشون فقط اسلام را دیدن و بقیش رو ندیدن. مسلمان هستند ولی التزام به بعضی چیزا ندارن. ضمن اینکه التزام به اسلام برای گرفتن پست های مدیریتی به شهادتین ختم نمیشه. (329881)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۹:۱۲
آقای مطهری از روزنامه کیهان و مدیر مسول آن انتظاری بیشتر از این نیست بسپار به خدا . (329882)
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۱۹:۱۷
راستی اگر خانواده امام ومطهری وبهشتی ودستغیب وصدوقی وباکری وهمت و....صلاحیت ندارن تکلیف دیگران روشنه (329883)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۲۱:۰۰
فرض کنید که یک روز، دو نفر از همین افراد با هم اختلاف داشته باشند، آیا با استدلال شما در بن بست گیر نمی کنیم؟ (329891)
115
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۲۰:۰۰
چه باید گفت وقتی مردی از تبار بنیانگذاران انقلاب اسلامی رد صلاحیت میشود!!؟
ما منتظر هستیم واقعا بدانیم علت رد صلاحیت جناب مطهری چیست؟ اگر ایشان التزام عملی به قول حضرات به ولایت فقیه و نظام ندارند پس چه کسی دارد؟ضمن اینکه آقای مطهری بدانند نزد ملت نمره ایشان در این دوره مجلس بیست است و به محبویت ایشان افزوده شده است (329887)
Saba
Germany
۱۳۹۴/۱۱/۰۶ ۲۳:۴۱
مگه كسي هم كيهان ميخونه كيهان فقط كاغذش نرمه (329904)