به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۵۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۴/۱۱/۰۷ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۹۹۹۱۳
عضو هیات مدیره شهرهای جدید عنوان کرد

علت افزایش 2 میلیون تومانی قیمت مسکن مهر پردیس

گروه اقتصادی: عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید، علت افزایش قیمت حدود 2 میلیون تومانی مسکن مهر فاز 11 پردیس را هزینه انشعابات عنوان کرد.
علت افزایش 2 میلیون تومانی قیمت مسکن مهر پردیس

حبیب الله طاهرخانی اظهار کرد: ابتدا قیمت نهایی فاز 11 شهر جدید پردیس 37 میلیون و 800 هزار تومان اعلام شده بود اما در اطلاعیه اخیر این رقم به حدود 39 میلیون تومان رسید. این مساله به دلیل حق انشعاباتی است که با دستگاه‌های خدمات‌رسانی توافق شد که البته نسبت به تعرفه‌های معمول این دستگاه‌ها تخفیف ویژه‌ای گرفتیم.وی هم‌چنین درخصوص هزینه اعطای سند مالکیت به متقاضیان مسکن مهر پردیس گفت: هنوز قیمت قطعی نشده اما طبق برآورد کارشناسی حداکثر 50 درصد نقد و 50 درصد اقساط خواهد بود. مبنای محاسبه این است که سرمایه‌گذاری و سهم آورده متقاضیان که باعث ایجاد ارزش افزوده در پردیس شده را منظور کردیم. لذا قیمت زمین به نحوی تعیین می‌شود که متقاضیان متضرر نشوند.

 

عضو هیات مدیره شرکت عمران شهرهای جدید درباره ساز و کار حقوقی اعطای مالکیت تصریح کرد: پیش از این مباحثی درخصوص ساز و کار حقوقی این مساله مطرح می‌شد اما هیچ مشکل حقوقی در این زمینه وجود ندارد. اگر موضوعی درخصوص مالکین عرصه در مجتمع‌های مسکونی باشد ما به عنوان دولت مشارکت می‌کنیم.طاهرخانی پیش‌بینی کرد که با توجه به قیمت پایین در نظر گرفته برای سند مالکیت و روند اقساطی آن بخش عمده‌ای از متقاضیان از این طرح استقبال کنند.

 

وی درباره زمان تحویل واحدهای مسکن مهر پردیس گفت: خوشبختانه اصلی‌ترین مشکل پردیس تامین تاسیسات زیربنایی و رونابیی بود که هم‌اکنون در یکی از فازها 20 هزار واحد نازک‌کاری شده داریم که ساختمان تمام شده و فقط نصبیات باقی مانده که با اسکان متقاضیان انجام می‌شود.عضو هیات مدیره شهرهای جدید مشکل اصلی شهر جدید پردیس را خطوط انتقال آب، فاضلاب، برق و گاز دانست و گفت: خوشبختانه بخش عمده مشکلات رفع شده که 4500 واحد فاز 11 در دهه فجر افتتاح می‌شود و باقی موارد به تدریج در سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

 

طاهرخانی با بیان این‌که دولت قبلی از سهم آورده مردم برای ساخت تونل استفاده کرده است، یادآور شد: در احداث تونل سلام به طول 800 متر رفت و برگشت و نیز تقاطع‌های دسترسی از سهم آورده مردم استفاده کردند که ما این اقدام را متوقف کردیم. صرفا برای محوطه‌سازی و آماده‌سازی داخل سایت از مردم پول می‌گیریم و عموما تاسیسات زیربنایی اعم از تونل، تصفیه‌خانه فاضلاب، خط انتقال فاضلاب در خارج از سایت از طریق منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید پرداخت می‌شود و هیچ هزینه‌ای به مردم تحمیل نمی‌کنیم.

مرجع : ایسنا