به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۹:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۷/۰۹/۱۲ ساعت ۱۷:۱۰
کد مطلب : ۱۶۶۱۴۵

آقای وزیر فقط ايشون دانشجوی نخبة شما بود؟

حامد کیانی
اخیرا فرهاد دژپسند- وزیر اقتصاد، «هادی رحمانی فضلی» پسر وزیر کشور را به عنوان مشاور جوان خود در وزارت اقتصاد منصوب کرده است. من شناختی از پسر وزیر کشور و توانمندی های علمی اش ندارم و انتخاب مشاور را حق وزیر می‌دانم ولی آنچه دور از انتظار بود فرافکنی و پاسخ غیرمنطقی و سطحی وزیر اقتصاد است که برای افکار عمومی تعجب آور و تأسف آور بود. وزیر اقتصاد در توجیه انتصاب هادی رحمانی فضلی آورده است:« اینکه هادی رحمانی فضلی پسر وزیر کشور است، کاملا درست است، اما علت انتخاب او به عنوان مشاور جوان، نسبتش با رحمانی فضلی نیست؛ بلکه آشنایی شخص خودم از توانمندی‌های ایشان است، زیرا او از دوره کارشناسی، یکی از دانشجویان خوبم بوده و به همین دلیل وقتی در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه شهید بهشتی مشغول به تحصیل شد، وی را به عنوان کمک استاد انتخاب کردم که در امور آموزشی و تحصیلی به بنده کمک می‌کرد. هادی رحمانی فضلی در دوره دکترا نیز در همان دانشکده اقتصاد دانشگاه شهید بهشتی قبول شد و در این مرحله نیز مشاور پایان نامه ایشان بودم.»

پاسخ شتابزده از سوی وزیر اقتصاد و نه روابط عمومی وزارتخانه در خصوص انتصاب این مشاور جوان، هر چند به زعم ایشان برای اقناع افکار عمومی و فراموشی موضوع بوده است ولی نه تنها منجر به رفع ابهام ها در فضای حقیقی و مجازی نشد، بلکه افکار عمومی را با سؤالات جدی روبرو کرده است که امید است آقای وزیر پاسخ صادقانه ای به این سؤالات بدهند که:
اولا: چرا هنگام صدور ابلاغ مشاور، پسوند فضلی را از نام خانوادگی ایشان حذف نموده اند؟
ثانیا: چند سال است مشغول تدریس هستند و در این چند سال چه تعداد دانشجو در مقطع دکترا داشته اند؟
ثالثا: چند سال است با آقای رحمانی فضلی وزیر کشور آشنا هستند؟ آیا برای این انتصاب با شخص ایشان هم مشورت کرده اند یا خیر؟
افکار عمومی حق دارند از آقای دژپسند بپرسند یعنی در این سال های تدریس تان که به مرحله دانشیاری رسیده اید فقط یک دانشجوی نخبه داشته اید؟ یعنی عصاره و ثمرة تدریس چندین سالة شما در دانشگاه همین آقای رحمانی فضلی است؟ این که حلقة مدیریت و مشاورانتان را آن قدر محدود کنید که شما و شاگردان تان در آن بگنجید چه سنخیتی با نخبه پروری دولت تدبیر و امید دارد؟ آیا در بین دانشجویانتان از استان های محروم که فاقد پشتوانه سیاسی و ژن خوب بودند نخبه ای نیافتید؟ اگر چنین است باید به حال آن دانشگاه گریست که شما استادش هستید که ثمرة چندین سال تدریس تان فقط یک نفر نخبه بوده است که آن هم اتفاقا پسر وزیر کشور است!
آقای دژپسند؛ مشکل این است که برخی مدیران آقای روحانی وقتی پشت میز می‌نشینند یادشان می‌رود مردم آنها را به این جایگاه رسانده‌اند. یادشان می‌رود این میز و پست امانت است. جناب دژپسند جنابعالی قطعا «نهج البلاغه» را بیشتر از من خوانده‌اید و می‌خوانید. کاش قبل از پاسخ غیرصادقانه تان به مردم و افکار عمومی این فرمایش گهربار امام علی (ع) را مرور می‌کردید که: «اگر مردمان بر تو گمان ستم برند، عذر خود را آشكارا با آنان در ميان گذار و....با اين كار ايشان را از بدگمانى بيرون‏آر، كه بدين رفتار، خود را به تربيت اخلاقى خوى داده باشى...» ولی پاسخ شما نه تنها کمکی به رفع ابهام ها نکرد بلکه با این عذر ناپخته تان، باعث بدبینی بیشتر جوانان و تحصیل کردگان به دولت روحانی شدید و هزینه این اقدامات شما را باید حامیان روحانی بپردازند.