به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۸/۰۵/۱۱ ساعت ۱۸:۱۲
کد مطلب : ۱۸۴۲۹۲

هشدار نسبت به تحریک مذهبی بین ایران و عراق

گروه سیاسی: احمد زیدآبادی در کانال تلگرامی خود نوشت: مراسم افتتاحیه مسابقات فوتبال غرب آسیا در شهر کربلای عراق بازتاب گسترده‌ای در بین ایرانیان پیدا کرده است. در این میان، تکیۀ عامدانۀ برخی کاربران شبکه‌های مجازی بر نقش زنان در این مراسم، سبب تحریک برخی نیروهای مذهبی شیعه در ایران شده است.
شیخ‌حسین انصاریان از وعاظ مشهور تهران، نخستین چهرۀ مذهبی است که به نوع ایفای نقش زنان در مراسم افتتاح مسابقات فوتبال غرب آسیا در کربلا واکنش نشان داده است. واکنش آقای انصاریان همراه با استفاده از ادبیاتی است که اگر فراگیر شود، می‌تواند مشکلاتی بسیار جدی در روابط بین ایران و عراق پدید آورد.
تاریخ به ما آموخته است که وقتی برخی چهره‌های مذهبی از انجام کاری به لحاظ اعتقادی جریحه‌دار می‌شوند، بسیاری از ملاحظات دیگر را در نظر نمی‌گیرند و عملاً به فضایی دامن می‌زنند که کنترل آن بسیار مشکل و عاقبت آن بسیار پر هزینه می‌شود. به هر حال، آیت‌الله سید علی سیستانی به عنوان مرجع عالی‌مقام شیعی در عراق حضور دارد و عِرق مذهبی او کمتر از روحانیون مقیم ایران نیست. او طبعاً بهتر از دیگران راه را از چاه باز می‌شناسد! بنابراین به جای دامن زدن به تحریک عمومی، شایسته است که افراد معترض به مراسم افتتاحیه، موضوع را کلاً به وی واگذار کنند.