به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ساعت ۱۲:۵۵
کد مطلب : ۲۰۲۵۸
دشمني هيستريك در راه آشتي با مردم!

راي مردم كيلويي چند؛ مگر ما مرده‌ايم؟

راي مردم كيلويي چند؛ مگر ما مرده‌ايم؟
دکتر حسن دادخواه

بخش دوم
در بخش نخست این یادداشت، به چهار نمونه از اقداماتی که پس از انتخابات ریاست‌جمهوری و روی کار آمدن دولت جناب آقای دکتر روحانی در عرصه سیاست و نبلیغات رسمی کشورمان و از آن جمله در تبلیغات رسانه ملی در دستور کار و اجرا قرار گرفته است؛ اشاره کردیم و بیان داشتیم که هدف از این رشته اقدامات مهندسی شده، دهن کجی به مردم و نادیده گرفتن رای آنان و تلقین این نکته به آنان است که هیچ چیز تغییر نکرده است. آن اقدامات یاد شده را به شرح زیر مطرح نمودیم:

1- عموم مردم جامعه ايراني از تماس تلفني ميان رئيس جمهور ايران و آمريكا، شادمان شدند و آن را نشانه‌اي از كوشش براي حل موارد اختلافي ميان دو كشور و تامين منافع ملي و مصلحت دو كشور تلقي كردند. تاثير مثبت اين تماس به سرعت در اقتصاد و بازار و كسب وكار قابل مشاهده بود ولي متاسفانه اين شادي و خوش بيني بر كام برخي تلخ افتاد و از فرداي همان روز، زمزمه‌هاي ناسازگاري و بيان شك وشبهه و تاكيد بر دشمني با آمريكا به طرز تصنعي و مصنوعي در تبليغات رسمي كشو بالا گرفت.

2- خبر آزاد شدن زندانيان سياسي موجب شادي قلوب مردم ايران شد و برخي، اين اتفاق را نتيجه تحقق حماسه سياسي و حضور مردم در انتخابات و برگزيدن گفتمان جناب دكتر روحاني از سوي مردم، تلقي كردند. اين تصور موجب گشت تا مردم نقش انتخابات و گزينش خود را در تغيير فضاي سياسي و قضايي كشور به خوبي احساس كنند ولي چه زود اين حس از مردم گرفته شد و رئيس محترم دستگاه قضا با حمله چند باره خود به برخي افراد به عنوان فتنه‌گر و با زباني غير حقوقي، به مردم گفت كه تصور نكنند كه آنان در تغيير سياست‌ها نقش دارند و انتخاب ايشان نقشي در تغيير فضاي سياسي و قضايي كشور ندارد.

3- انتخابات و نتيجه آن، نشان داد كه تبليغات سازمان يافته عليه برخي شخصيت‌هاي تاثير گذار، در اقبال مردم به آنان تاثيري ندارد بلكه موجب مي گردد تا مردم بيش از گذشته به آنان توجه كنند. نتيجه انتخابات و روي كارآمدن دولت آقاي روحاني اين اميد را در مردم زنده كرد كه حالا كه آقاي هاشمي نتوانست در انتخابات شركت كند ولي زمينه براي تحقق برنامه‌هاي وي فراهم شده است...ولي طولي نكشيد كه برنامه‌سازهاي رسانه ملي دوباره نوك تيز حملات و حذف‌هاي خود را به سوي او نشانه گرفتند تا به مردم بگويند كه او همچنان در رسانه ملي و در تعيين سياستها جايي ندارد.

4- در خطبه‌هاي نماز جمعه و پس از پايان نماز جمعه، در شهر‌ها مختلف، همزمان شاهد تاكيد بر دشمني تاريخي آمريكا با مردم ايران و راه انداختن راهپيمايي‌هاي بدون مجوز گروه‌هاي سازماندهي شده و حركت با تانك بر روي ديش‌هاي ماهواره مصادره شده از مردم هستيم تا به عموم مردم فهمانده شود كه دولت منتخب آنان اجازه كوچكترين تغيير در سياست خارجی و سياست داخلي را ندارد و راي آنان هيچ تاثيري بر تغيير در اداره كشور ندارد. پس از انتشار بخش نخست از یادداشت، متاسفانه این رشته از اقدامات نه تنها به پایان نرسید بلکه با شدت هر چه تمامتر مورد پیگیری نیروهای تندرو و صاحبان بلندگوهای بی مسئولیت قرار گرفت که به چند نمونه دیگر از آن اشاره مي‌گردد:

1- در دانشگاه‌ها همزمان با آغاز سال تحصیلی، حجم فعالیت های تبلیغی نهادهای رسمی موجود در دانشگاه، به شکل کاملا محسوسی بالا گرفت و برای نمونه هزینه های فراوانی برای برگزاری مراسم مذهبی جشن غدیر یا اولین سالگرد به خاکسپاری شهیدان گمنام (در دانشگاه شهید چمران اهواز) و مانند آن با حضور مدیران دولت قبلی مصرف گردید که با اصل صرفه جویی اقتصادی غیر متناسب بود و به نوعی ابراز وجودی از سوی آن مدیران بود که ما حالا حالا هستیم.

2- با شروع مذاکرات هسته ای دولت جدید، در تبلیغات رسمی کشور، به طرز فزاینده ای بر عالانه بودن و پیش بینی بی نتیجه بودن و پافشاری بر حفظ منافع ملی در این گفت و گوها تاکید شد. گویی در دولت جدید قرار است که همه ارزش‌هایی که گویی در هشت سال گذشته به دست آمدن است؛ یک شبه به باد رود.

3- مراسم سالروز 13 آبان، امسال با آب و تاب شگفت آوری برگزار گردید. حجم تبلیغات رسانه ملی و پخش شعار مرگ بر آمریکا کاملا متفاوتر از سال های گذشته بود. به نظر مي‌رسد که هدف طراحان این برنامه ها، به شکست کشاندن سیاست خارجی دولت جدید و ناکام گذاشتن آن در حل و فصل مناقشات بی ثمر و ویرانگر گذشته ایران با آمریکا و کشورهای اروپایی است. آنانی که خویش را شکست خوردگان انتخابات اخیر ریاست جمهوری مي‌دانند بدون در نظر گرفتن منافع ملی، نیک مي‌دانند که شیشه عمر آنان در حل و فصل اختلافات میان ایران و آمریکا قرار دارد و رفع تنگناهای اقتصادی نیز وابسته به ترمیم روابط خارجی کشورمان با جامعه جهانی است. از این روست که کوشش مي‌کنند تا روابط خارجی ایران با کشورهای مهم جهان همچنان سرد و خصمانه باشد.

4- فراخواندن وزیران دولت جدید که تنها چند هفته از شروع کارشان مي‌گذرد؛ به کمیسیون های مجلس شورای اسلامی و انتقاد جناحی خاص از نمایندگان از انتصابات در وزارتخانه‌ها.

5- تاکید دادستان به آزاد نشدن زندانیان سیاسی و حمله شدید و دوباره رئیس دستگاه قضا به اصلاح‌طلبان و آنانی که او فتنه‌گر مي‌خواند.

6- تعیین آقای جلیلی، از داوطلبان ریاست جمهوری که گفتمان و اندیشه های وی در عرصه سیاست خارجی مورد اقبال مردم قرار نگرفت و در رقابت با دکتر روحانی رای بسیار کمی به دست آورد؛ به عنوان سخنران مراسم روز 13 آبان.

7- آوردن وزیران و چهره های شاخص دولت پیشین در برنامه های مختلف سیما به عنوان کارشناس و یا برای پاسخگویی به انتقادات وارده به آن دولت و دفاع از عملکرد آن.

این اقدامات مهندسی شده، تماما در راستای نشان دادن مقاومت تندروها و جناح سیاسی خاص و تن ندادن آنان به رای و انتخاب مردم تلقی مي‌گردد که ممکن است موجبات دلسردی و ناامید ساختن مردم به صندوق‌های رای و اصلاحات مسالمت‌آمیز را فراهم آورد و ادامه آن مي‌تواند به امنیت ملی کشورمان لطمات غیرقابل جبرانی را وارد کند.

۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۰۵
در داشگاه ملایر به همه کارکنان و هیات علمی ها تبلت ایرانی هدیه دادند در عید غدیر در 13 ابان هم کلی بنر ضد امریکایی نصب کردند (164699)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۲:۵۵
خیلی کار بدی کردن باید به مناسبت 13 آبان یه بنر در حمایت از حمله اتمی آمریکا به هیروشیما نصب میکردن
ضمنا دانشگاه آزاد دست جناب هاشمی است و دانشگاه دولتی همدست دولت محترم لذا داستان تبلت را از این عزیزان پیگیری کنید لابد میخواستند مردم را گول بزنند تا به زور سرنیزه(مه ببخشید تبلیت) شیعه بشوند!!!! (165017)
سلمان
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۰۹
اینجا ایران است رای من به اسم دموکراسی و بنفع سیاست و فقط در زمان رای گیری ها مردم و دولت و نظام به هم پیوند میخورند ، بعدشم مردم ..... فقط نظام و نظام . (164705)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۱۵
من امیددارم روزی از شر این افراطیون راحت خواهیم شد. آمین (164707)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۲۱
آن همه ناز و تنعم که خزان می فرمود
عاقبت در قدم باد بهار آخرشد
این کارها راه به جایی نمی برد! اصولگرایان اگر خواهان پذیرش دوباره از سوی مردم هستند باید قوانین رقابت جوانمردانه را رعایت کنند، به شایسته سالاری توجه کنند و عیب های خودشان را با چشم باز ببینند. (164714)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۳۰
آقای فرجی دانا باید هرچه زودتر اعوان و انصار خائنین این 8 ساله را از دانشگاه ها خارج کند.
حتی یک روز تاخیر جایز نیست. (164715)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۳۵
سال 88 ؛ فتنه گران : راي مردم كيلويي چند؛ مگر ما مرده‌ايم؟ (164716)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۲:۵۶
وای حوشم میاد اونایی که منفی دادن میفهمن منظور از فتنه گر یعنی چی و کی :-) (165019)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۴۴
از 36 میلیون رای، 18 میلیون که به روحانی رای نداند با 18 میلیون که رای دادند به هم در، تهش میشه 270 هزار رای
نمیدانم چرا اینقدر پز این رای لرزان داده میشه شاید میخواهید بگویید آن 18 میلیون خس و خاشاکند؟!!!!!!
بهار بارها کامنت گذاشتم نذاشتی اینم بروی همش (164722)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۷:۳۷
شما فقط 4 میلیون رای داری ،11 درصد، می فهمی 11 درصد یعنی چی یعنی اقلیت محض (164820)
عارف 7 درصدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۹:۵۲
7 درصدی ها ... (164889)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۲:۵۷
لابد 50 ممیز هفت دهم درصد هم یعنی اکثریت مطلق!!!!!!1 نه؟ (165022)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۰۷:۳۶
بله باید در این آرای بالا رای دهها میلیون نفری هم که هم فکر جناح پیروز بودند ولی. . . . و با رد صلاحیت هاشمی این استوانه انقلاب امید خود را به طور کل از دست دادند و رای ندادند را هم اضافه کنید. طی این 20 سال گذشته کجا شرایط رقابتی یکسانی بین ما و شما وجود داشته عزیزم. ما اکثریت مطلقیم ولی شما اقلیت متکی به سرنیزه و رسانه ملی. (165140)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۷:۴۰
دو سطر نظر دادی از تهمت و افترا توش هست تا دروغ و جهل و بلاهت! (164821)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۸:۱۶
اون پانزده میلیونی که اصلا رای ندادند ، لابد کشته مرده های جلیلی بودند ؟ اونها اصلا اهمیتی به نظام نمیدن چه برسه به روحانی یا کس دیگه ! پس بهتره شماها که خودتون رو به خواب زدین بیدار شین تا این پانزده میلیون در دور بعد به سی میلیون تبدیل نشده ! (164829)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۲:۴۶
اقاي روحاني دوراول ودرحضور همه رقبا برنده نهايي شدونيازي به دوردوم نشدكه راي ايشان بيشترشود. (165006)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۴۶
تا خاتمی و مجید انصاری زنده هستند

اصول گرایان نگران نیومدن مردم پای صندوقهای رای نیستند!!! (164723)
khosro
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۵۱
عزیز دل برادر برای اثبات رای مردم کیلویی چند اینهمه مورد و مطلب نوشتن لزومی ندارد. همین که آقای موسوی بقول خودشان با 14میلیون رای، حتی در حصر لاحق، اجازه سخن گفتن ندارد. در حالیکه نامزد شکست خورده انتخابات، آقای جلیلی با 4 میلیون رای صاحب تریبون و علم و کتل میتواند پول و اوقات شریف این ملت را ضایع کند، برای اثبات آن کافیست (164725)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۷:۱۹
خب میر حسین هم اردوکشی نمیکرد الان وضعیتش این شکلی نبود کما فی السابق... (164809)
اردبیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۵۴
تاکید دادستان به آزاد نشدن زندانیان سیاسی و حمله شدید و دوباره رئیس دستگاه قضا به اصلاح‌طلبان و آنانی که او فتنه‌گر مي‌خواند. . . . . اینایی که اصلا و ابدا نباید نگاه سیاسی داشته باشن که شدیدا دارن!!! و حتی تو ادبیات و گفتارشون بسیار پر رنگه! (164728)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۳:۵۵
میزان ، رای و نظر همان 3.5 میلیون است. (164729)
آرامش
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۴:۰۴
درود استاد مثل همیشه زیبا بود. شیشه عمر رو خوب اومدی، زنده باشی بزرگ مرد شجاع (164733)
عزیز
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۴:۱۸
کدام رای عزیز
در استان ما گویی انتخاباتی نبوده و هنوز همان مدیرانی که در مقابل خواست ملت ایستاده بودند هنوز با گردن کلفتی نشسته اند ما یواش یواش فکر می کنیم که دوباره فریب خوردیم
گویی جناب روحانی هم یک مإموریت بیشتر نداشت و آن هم از انزوا در آوردن جریان حاکم
نه ایجاد تغیر در فضای کشور
در بین مجامع دانشگاهی یإس عجیبی دوباره داره پیدا می شه (164737)
ایرانی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۴:۴۰
پشت اینها به کی گرمه وچقدر منافعشون در خطر که اینکارارو میکنن امریکا یعنی از روسیه وچین کمونیست بدتر واقعا خدا رو هم اینها بخاطر منافعشون میپرستند (164745)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۴:۵۴
خود کرده را تدبیر نیست! خودم کردم که لعنت بر خودم باد! همین ملت بودند که دور اول محمود رضایت دادند که کلاه به آن بزرگی بر سرشان برود... هر چه فریاد زدیم که گلاه گشاد است، افاقه نکرد! حالا تاوانِ آن را پس می دهند و پس می دهیم... (164752)
کسری
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۶:۳۸
«رای مردم کیلویی چند» جمله ای بسیار پر مصداق در فضای کنونی کشور (164795)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۱۶:۴۲
8 سال با زندگی و معیشت مردم بازی کردید دیگه دست از سر این ملت ویران شده بردارید بزاریذ یه بارم که شده یه ثوابی در حق این ملت بکنید. ماه محرمه لا اقل به حرمت این ماه بزارید دولت جدید کار خودشو بکنه.
رهبری... تورو خدا یه چیزی به این تندروها بگو.
والله اگه ما تو دولت احمدی نژاد همچین کارایی میکردیم که برچسب فقنه گر رو پیشونیمون میزدن.
به نظر من فتنه گران سال 92 , رسانه ی به اصطلاح ملی و برخی مسئولان خرافاتی و 4میلیون نفری که امسال به آقای جلیلی رای داده بودند هستند..
از رهبری محترم شدیدا" تقاضا میکنم با این فتنه گران سال 92 برخورد کنند. (164798)
۱۳۹۲/۰۸/۱۶ ۲۳:۰۰
شما تو دولت احمدی نژاد 8 ماه تمام فتنه کردید و به مراسم روز قدس و نماز جمعه و 13 آبان و 16 آذر و حتی تصویر امام و روز عاشورا هم توهین و اهانت کردین و حتی در مراسم 22 بهمن هم اغتشاش کردین و به همین دلیل به سرانتون گفتن فتنه گر و به شما ها گفتن فریب خورده
اون اغتشاشات عظیم 8ماهه رو با یک حرکت چند ثانیه ای مقایسه میکنید؟ (165025)
mohammad
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۰۰:۳۷
اینها حرفهاایست که شماها دارید میگید , اگه این حرفهاتون واقعیت داشت به انقلابیونی که نزدیکترین افراد به امام بودند اجازه میدادید از خودشون تو رسانه ای که متعلق به همه ست دفاع کنند. نه اینکه تو رسانه ی ملی تهمت بزنید , ناروا بگید , اونهارو حبس بکنید. درحالی که الان 4 سال از حبسشون گذشته ولی یه بارم بهشون اجازه ی دفاع ندادید. جوابش خیلی ساده ست. "ترس از رو شدن واقعیتی که تا الان ناواقع جلوه داده میشد" (165080)
۱۳۹۲/۰۸/۱۷ ۰۰:۵۲
فتنه بازی و این چرت و پرتا را برو تو محافل خودتون بگو که عامه مردم اعتقادی به این چیزا ندارند (165086)