به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۹:۳۲
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ساعت ۱۷:۵۶
کد مطلب : ۲۳۱۸۶۲

مخرب‌تر از تمام ویرانی‌ها

مخرب‌تر از تمام ویرانی‌ها
رضا صادقیان
سرانجام حکم دادگاه اکبر طبری، معاون اجرایی سابق قوه قضاییه با 31 سال حبس، ضبط اموال و رد مال نامشروع از سوی دادگاه صادر شد.
نه تنها امثال طبری بلکه هر کدام از افراد صاحب قدرت و دارای نفوذ که پایشان به دادگاه گشوده می‌شود و در نهایت امر و با حکم قاضی متهم به رد مال نامشروع، انفصال کامل از خدمات دولتی، ضبط اموال و جزای نقدی و زندان محکوم می‌شوند، با حکمی روبرو هستیم که تنها به اتهامات متهم در حوزه دادگاه رسیدگی و رای صادر شده است، تخریب ذهن و روان شهروندان از سوی طبری و امثال وی هیچ‌گاه با محاسبات ریالی قابل جبران نخواهد بود.
آن سوی داستان افرادی همانند طبری و سایر مسئولان که به بهانه‌های مختلف اقدام به اخذ رشوه، ‌پول شویی، کسب مال نامشروع و مشارکت در شرکت‌های خصوصی و انحصار کالایی خاص می‌کنند و... بیش از هر مسئله‌ای تخریب غیر قابل محاسبه و ویرانگر ذهنیت شهروندان را به همراه دارد، چرا که مسئول مربوطه در زمان تصدی میز مدیریت به عنوان نماینده یک قوه،‌ مدیریت دولت وقت، مدیر ارشد کشور و وابسته به ساختار قدرت از سوی مردم شناخته می‌شده است.
در واقع از نگاه شهروندان تفاوتی میان یک فرد وابسته به قدرت و مدیر ارشد با کلیت ساختار حقوقی کشور نیست، مهمتر آنکه در نگاه شهروندان تفاوتی میان کارمند شهرداری، قوه قضاییه، اداره آب و فاضلاب شهرستان، ریاست نیروی انتظامی، رییس اداره کل ارشاد و نماینده مجلس نیست، چرا که از نگاه اغلب شهروندان این افراد به حلقه‌های قدرت متصل هستند و همین اتصال زمینه فساد مالی آنان را فراهم کرده است. فسادی که همانند موریانه ذهن تک تک شهروندان و خصوصا افرادی که با چنین مسئولانی در ارتباط بوده‌اند، می‌خورد. اتهام و دادگاهی شدن افراد بدون وابستگی‌های سیاسی، سازمانی، وابسته نبودن به جریان‌های سیاسی و دور بودن از حلقه قدرت معمولا بدون حاشیه انجام می‌شود.
چرا که این افراد خطایی را انجام داده و براساس همان قانون شکنی محاکمه می‌شوند، مهمتر آنکه حلقه آشنایی این افراد چندان گسترده نیست و در نهایت به مدیریت یک شعبه در بانک،‌ مدیر کل وقت استان و یا برخی از معاونت‌ها ختم گردد. حال میزان ارتباطات همین افراد را با شخصیت طبری و حوزه نفوذش مقایسه کنید. بی‌شک میزان تخریب اذهان شهروندان و مشوش کردن باورهای مردم آنقدر گسترده و غیر قابل محاسبه است که برای بازگرداندن اعتماد سوزانده شده و تخریب شده شهروندان با هیچ بودجه‌ای و به سادگی امکان‌پذیر نباشد.
فساد، ویرانی، تخریب، خرابی و به آتش کشیدن بنیان باورهای شهروندان به دست مسئولان ارشد سازمان‌ها مخرب‌تر از تمام ویرانی‌هاست. چرا که در اینجا مسئولانی که مسئول بهبود وضعیت شهروندان بوده‌اند، قرار بوده محافظ جان و مال آنان باشند و در مقام مسئول کارهای بر زمین مانده را در سطوح مختلف به سر منزل مقصود برسانند با دریافت رانت،‌ رشوه و سوء استفاده از جایگاه حقوقی، اعتماد و باور شهروندان را نابوده کرده‌اند.



 
برچسب ها: اکبر طبری

۱۳۹۹/۰۶/۲۵ ۱۸:۳۹
سلام ، مقاله ای بسیار جالب بود وحرف دل مردم ایران دوست را از نظر جامعه شناسی شما بیان کردی ، توفیق روز افزون شما را از خداوند خواستارم ، (369318)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۰۶:۰۸
سلام ،چگونه فردفاسد بافساد مبارزه مینماید ،بنده یه فرد مال باخته هستم ،که تمام مال و اموالم را یک فردکلاهبردار با ارتباطی که با قضات وسایر مدیران استان داشت متصرف وخودم را محکوم نمود.که شمااز کجا اوری و چرا به این فرد خیر تهمت میزنی ،،امثال طبری خیلی هنوز در سایر استانها مشغول به مکیدن خون هموطنان هستن ، (369321)
دکتر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۰۸:۱۳
اگر اقای طبری را اعدام هم بکنند ایشان که سلطان رشوه واختلاس ورابطه و....است اعتماد مردم به قوه قضاییه بازنمیگردد چنان فساد مالی وحتی اخلاقی دران قوه رخنه کرده که بدخورد نامتعادل نابجا وزورمدارانه قضات جرایم عادی حقوقی هم خیلی مشمیز کننده نیست موریانه فسادقوه مقننه ومجریه را هم بینصیب نگذاشته (369322)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۰۸:۵۴
چرا در حالی که 14 شرط لازم قطع ید شامل حال اینگونه افراد میشود این حکم در مورد آنان اجرا نمی شود؟ (369323)
بگلو
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۰:۲۶
اصلا عادلانه نیست،باید زجر کشش کنید آخرش اعدام (369325)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۰:۵۱
جالب اینکه این آقا زیر دست آقای لاریجانی بوده و در همین دادگاه هم حتی یک پرسش در مورد رییس طبری هم پیش کشیده نشد ،چرا لاری جانی را دادگاه احظار نکرد و نپرسید که چطور این کار هارا طبری بدون مجوز رییسش انجام میداده؟ مگر نه در مورد مابقی بالا دست را هم محاکمه میکنند، (369326)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۱:۳۱
واقعا یه مفسد فی الارض باید حکمش اینجور جاری میشد (369327)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۳:۰۲
این مجازات ها برای این افراد کم هست بایستی حتی کسی که در حد چند میلیون اختلاس و رشوه گرفته اعدام شود که درس عبرتی برای دیگران و بااین حکم طبری بعد از چند ماه و حداکثر یک یادو سال دیگر آزاد میشود و با پولها ی اختلاسشون و رشوهایشون تا چندین نسلشان بیمه میکنند اعدام اعدام اعدام فقط چاره کاره (369328)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۳:۲۸
اگه بگیم مسئولان باورهایمان را ویران کردین مانند نوید افکاری در اوج بی خبری سرمان بالای دار میرود. (369329)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۴:۲۶
اقای رییسی نمره منفی خیلی فاحش گرفتی (369331)
رضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۴:۴۸
اگه یک ادم عادی بود حتما اعدام ولی امثال طبریها بعد مدتی ازاد و از ما بقی دزدیشون عشق دنیا رو میکنن نمونه اش اون بابایی که در مشهد به جرم دزدی دو تا دستشو قطع کردن (369332)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۵:۵۶
کدام باور؟!!
نظام راغارتگران کشتندورفت. (369333)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۱۶:۱۴
کاملا موافق مطلب فوق هستم وافکار عمومی از این حکم ناراضی است وحکم های منبعد را مردم مقایسه ومورد ارزیابی قرار خواهند داد امید است ریاست محترم قوه قضاییه ورورد ومورد توجه قرار دهند (369334)
۱۳۹۹/۰۶/۲۶ ۲۲:۲۰
خدایا... (369338)
۱۳۹۹/۰۶/۲۷ ۱۱:۲۷
چی بگم؟ هان؟ چی بگم؟ مگه حرفی بزنم منتشر میکنید؟ مگه حرف حق و منتشر میکنید؟ شما هم لنگه همون مسعولین هستید، یه مشت ظالم وطن فروش، همیشه ما کارگرای بدبخت تو سری خوریم،............................................................................................. ...................................... ................................. ............... الان با خودتون مبگید این نقطه ها چیه؟! من کلی بدو بیرا با همین نقطه ها بارتون کردم بار شما دروغگو ها و مسعولین ظالم از خدا بیخبر، برید حالشو ببرید (369341)
۱۳۹۹/۰۶/۲۸ ۰۲:۲۱
خوب همون اول بهش میگفتید چرا این کارها را کردی آخرین بارد باشه دیگه نبینم تکرار کردی آنهم میگفت چشم بعد بهش می گرفتید بدو برو خونتون خانواده نگرانت میشن ان هم میرفت دیگه این همه الافی و آزار و اذیت و خشونت لازم نبود بیچاره را ضد بار اعدامش کردید اگه به رئیس اش بگه چه جوابی دارید بدید این فقط یه عامل بوده به دستورات رئیس اش عمل کرده به حرف رئیس ات عمل کنی گناه این؟ (369345)