به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۱:۱۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب : ۲۴۵۶۰۴

کاشفان سنتی توطئه

کاشفان سنتی توطئه
رضا صادقیان
از نگاه برخی سیاسیون، نمایندگان مجلس و شماری از فعالان فضای مجازی بحران‌های اقتصادی کشور آنقدر ناچیز، بی‌اهمیت و در انتهای مسائل کشورداری قرار دارد؛ از همین‌رو هر روز مدعی کشف موضوعی جدید در عالم می‌شوند.
بحث‌ها درباره کشف واکسن کرونا و یا دست یافتن به دارویی که توان ایستادگی در برابر این ویروس جدید را داشته باشد از روز نخست و با شیوع ویروس کرونا در سطح جهان مطرح شد. چند نفر از پزشکان فرانسوی مدعی بودند که آنان پس از چند روز تحقیق درباره ساختار ویروس به نتایج روشنی رسیدند و این توانایی را دارند که بتواند جان بشریت را از شر ویروس کم کنند، آنان از مقابله کانون‌های قدرت می‌گفتند که در برابر دستاورد آنان ایستاده است، ولی این همه ادعا با نتیجه هیچ روبرو شد و پس از چندی کاشف به عمل آمد تیم فرانسوی در گذشته نه چندان دور دستی در کلاه‌برداری پزشکی داشته است. بعد‌تر فردی به نام توکلی کشه که سابقه کلاه‌برداری و حکم دادگاه از کشورهای اروپایی را در پرونده خود دارد مدعی کشف دیگری شد، آن هیاهو نیز از سوی جامعه پزشکی به سخره گرفته و کاربران شبکه‌های مجازی صدها جوک حواله فرد حقه‌باز کردند. در میانه همین‌ خبرها بازار شایعات، دروغ پردازی و کلاه‌برداری با موضوع کرونا در صدر خبرها قرار گرفت. براساس اخبار منتشر شده، تا کنون بیش از ۳۰ وسیله در راستای مقابله با ویروس کرونا و در شمارگان زیاد به متقاضیان فروخته شده است که این اجناس نه تنها با کارکرد تعریف شده همخوانی ندارند، بلکه می‌توان آنان را در دسته اجناس تقلبی و دروغین برای درمان و کنترل شیوع ویروس قرار داد.
با شیوع ویروس کرونا ما با سه دسته برخورد کلی از سوی طیف‌های گونه‌گون مدعیان روبرو بودیم. گروه اول: گروهی که به آزمایشگاه‌ها و مراکز تخصصی رفتند و کشف پادزهر این ویروس را به دور از تیلیغات و هیاهو دنبال کردند. جریان دوم: افرادی که مثل همیشه صدها دروغ و کلک را سرهم کردند تا ثروث بیشتری کسب کنند. دسته سوم: مدعیانی که از بام تا شام از توانایی‌ها، پتانسیل‌ها، تجربیات گذشتگان، شدن‌ها، رازهای کشف نشده طب سنتی و کشف داروهای جدید برای درمان کرونا شدند. حال که زمان نسبتا زیادی از روزهای نخست شیوع ویروس کرونا سپری شده ساده‌تر می‌توان درباره مدعای واقعی و غیر واقعی هر کدام اظهار نظر کرد.
این روزها افرادی که دایم از توطئه کاهش جمعیت جهان توسط سازمان بهداشت جهانی، شرکت‌های تولید واکسن کرونا و کانون‌هایی می‌گویند که قرار است با استفاده از این واکسن آینده فرزندآوری آدمیان در سراسر کره زمین  را با مخاطرات سهمگین روبرو سازند و برای اظهارات خود تنها به تعدادی از خبرهای خاص استناد می‌کنند، با اجرایی شدن طرح تزریق واکسن در انگلیس، آمریکا و روسیه و به جای یافتن راهکاری که بتوان جان انسان‌ها را از خطر مرگ نجات داد، خبر از کشف و وقوع یک توطئه بزرگ و جهانی می‌دهند این روزها صدایشان بیشتر از همیشه شده است. گویی این جماعت به فکر هوا کردن فیل خبری هستند و چندان دل در گرو حل گرفتاری امروز سلامت مردم نیستند.
 مدعیان طب سنتی؛ سخن، ادعا، حرف و گفتارهای بسیار برای درمان بشریت از امراض مختلف داشته و دارند، ولی در هنگام عمل به غیر از حوالت دادن انسان‌ها به استفاده از دم‌نوش‌های مختلف چیزی در چنته نداشته‌اند. گویا این همه برای آنان حامل آورده‌ای خاص نبوده که حال از توطئه‌های جهانی پرده‌برداری می‌کنند.




 

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ ۱۰:۳۶
حرف بی مدرک و جاهلانه نزنید، یه سری به مطب اطبای سنتی و اسلامی بزنید تا بفهمید سرتون را کردید تو برف و فقط اینجا مطلب میذارید و خود گویید و خود خندید و فکر می کنید هنرمندید. (370004)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها