کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

فروکاستن اتهامات به قطع درخت و زندگی اشرافی راه فرار است

پرونده رعیت نیز مانند اکبر طبری شفاف نیست

30 فروردين 1400 ساعت 16:48

پرونده رعیت نیز مانند اکبر طبری شفاف نیست و تلاش می‌شود با حواشی عامه پسند مانند بهشت گمشده در حد جعل مدرک تحصیلی محکوم شود


گروه سیاسی: داوود حشمتی در سایت امتداد نوشت: بعد از یک سال پرونده حسن پورکاظمی (مشهور به حسن رعیت) در۲۲ فروردین ۱۴۰۰ به دادگاه رسید. تاکنون دوجلسه دادگاه برگزار شده اما هنوز کیفرخواست او منتشر نشده است. آنچه در این دو دادگاه در مورد او مطرح میشود نه تنها روش نیست بلکه مواردی است که اگرچه ممکن است مردم را به هیجان بیاورد، اما اهمیت چندانی ندارد. البته که او از میزان بدهی های هنگفتی برخوردار است. اما او نیز مانند دیگران مدعی است این وام ها برای کارهای اقصادی دریافت شده است. متاسفانه بیان عبارتی مانند جعل مهر بانک، قتل درختان، بهشت گمشده و جعل مدرک تحصیلی تخفیف دادن فسادی است که او برای سالیان متمادی به همراه شرکایش انجام داده است.
در جریان دادگاه او متهم شده است به «اخذ وام به میزان ۴۰۰ میلیون یورو همچنین گفته شد که تنها در یک قسمت به میزان ۵۰۰ میلیارد تومان وام دریافت کرده است. او وام ها را از ۳۰ سالگی تا ۴۰ سالگی دریافت کرده است. حسن رعیت متولد سال ۱۳۵۱ است و در واقع این وام ها را در سالهای ۸۰ تا ۹۰ و دولت احمدی نژاد گرفته بود. اما سئوال این است که چه کسی او را برکشید و حامی اصلی او در چنین برآمدی کیست که هنوز نامی از او برده نمیشود؟ میرکاظمی سال ۸۵ ، (ابتدای دولت احمدی نژاد) ۶۴ میلیون یورو وام می گیرد. از این پول ۲۵ میلیون یورو را رفع تعهد کرده مابقی را پس نداده است. رفع تعهد هم به این معناست که او تعهد کرده بود با این پول کالا وارد کند. اما همان رفع تعهد را هم جعل کرده است. او در ازای ۲۵ میلیارد یورو یک بارنامه تحویل می دهد که این مقدار کالا وارد کشور کرده است. سئوال این است که بارنامه را چه کسی صادر کرده؟ شرکتی کاغذ که متعلق به برادرش است و محل آن در دوبی بود. ادعاهایی که برادرش نیز آن را قبول ندارد.
در جستجوی دفتر حسن رعیت ۱۲ مهر بانکی کشف میشود. اما گفته نشده از این مهرها برای چه کاری استفاده شده است؟
در این شرایط نماینده دادستان از او سئوال می کند: ۱۲ مهربانکی برای چه در دفتر شما بوده؟ پاسخ این سئوال را علی القاعده او و همکارانش باید تا امروز کشف می کرد. یکی از مواردی که ظاهرا کشف کردند این بوده که تسهیلات را با جعل مهربانک کشاورزی انجام دادند. معنای این چیست؟ به نام کدام مرکز بانک نامه جعل کردند و از خود بانک وام دریافت کردند؟ در عین حال او دارای اتهام جعل مدرک تحصیلی نیز هست. اما اینها هیچ کدام اصل فساد او را برملا نمی کند. تقلیل پرونده حسن رعیت به جعل مهر و جعل مدرک تحصیلی و قطع درخت، تقلیل ماجرای فساد او و شبکه حامی او است.
یکی دیگر از اتهاماتش این است که برای راه اندازی یک کارخانه اعلام کرده بود نیاز به ۹۲ میلیون دلار تسهیلات دارد ولی ۱۶۱ میلیون دلار تسهیلات میگیرد درعین حال کارخانه هم راه نمی افتد. در دادگاه به «بهشت گمشده» او اشاره شده اما نمی گویند نقش این بهشت گمشده چیست؟ نماینده دادستان می گوید او «سبک زندگی متفاوتی در جذب متنفذین داشته است». معنای این حرف چیست؟ کدام متنفذین را او جذب کرده بود. در آن بهشت گمشده چگونه متنفذین «جذب» می شدند؟ همچنین به کلکسیون های مختلف او اشاره میشود اما این موارد چه اهمیتی دارد؟ آیا در این باره جرمی اتفاق افتاده؟ چرا نام «بهشت گمشده» بر آن گذاشتند. آیا وجه تسمیه آن فقط طبیعت آن بود یا وعده های دیگری هم در آن بوده که با توسل به آن متنفذین جذب شوند؟
حسن رعیت خودش را کدام ضابط قضایی معرفی کرد؟
اما یکی از مهمترین اتهامات او جعل حکم «ضابطین قضایی» عنوان شده است. در این باره توضیح داده نشده است که منظور چیست؟ کدام ضابط قضایی؟ دستگاه انتظامی یا امنیتی؟ در کجا چنین عنوانی به کار برده شده و حاصل آن برایش چه بوده است؟ او فردی ناشناخته نبود که بتواند حکم ضابطین قضایی را «جعل» کند.
ارتباط حسن رعیت و قاضی منصوری
در دادگاه عنوان شده است که «یکی دو سال پیش آقای منصوری از او و طبری درخواستی می‌کند که طبری به رعیت می‌گوید انجام بده؛ اما از منصوری فاصله بگیر.» اکبر طبری نزدیک به دو سال است که بازداشت و محاکمه شده است. لذا این موضوع می تواند به آخرین ماه های حضور او در قوه قضائیه باز گردد. نکته این است: قاضی منصوری برای حسن رعیت چه کاری انجام داده بود که از حسن رعیت درخواستی داشته است؟ این درخواست چه بود؟ چرا این مورد در دادگاه طبری بیان نشده است؟ با توجه به مرگ مشکوک قاضی منصوری (که هنوز در هاله ای از ابهام است) از نقش حسن رعیت در این پرونده حرفی زده نمی‌شود؟ لذا با توجه به جمیع این موارد میتوان گفت: پرونده رعیت نیز مانند اکبر طبری شفاف نیست و تلاش می‌شود با حواشی عامه پسند مانند بهشت گمشده در حد جعل مدرک تحصیلی محکوم شود.


کد مطلب: 267172

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/267172/پرونده-رعیت-نیز-مانند-اکبر-طبری-شفاف-نیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir