به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ساعت ۲۰:۱۷
کد مطلب : ۳۰۶۷۰۸

کدام مهمترند: تامین آب یا صدور انقلاب؟ 

کدام مهمترند: تامین آب یا صدور انقلاب؟ 
گروه سیاسی: صادق زیباكلام استاد دانشگاه در یادداشتی نوشت: سدسازی‌های نادرست، خشکسالی، برداشتِ بی‌رویه منابع‌ِزیرزمینی، کشاورزی سنّتی و هدررفتن هولناک آب در بخش کشاورزی، تصفیه نکردن فاضلابهای کشور، ایجاد صنایع وکشت بی‌رویه محصولاتی که نیاز به آب فراوان دارند(در مملکتی که کم آب هست)، سرمایه‌گذاری نکردن بررویِ منابع تجدید آب، در الویت قرار نداشتن مدرنیزه کردن کشاورزی( و درنتیجه صرفه جویی در مصرف آب)،و..... همه متهم‌اند.امّا متهمِ اصلی، حاکمیّت‌ِتفکّری است که  اکنون برایش اهمیت دارد و خیلی در بندِ  آینده  کشور نیست. اولویتش بیشتر شاملِ مصالح نظامی، پیشرفتِهای هسته‌ای، نابودیِ اسرائیل، صدورِانقلاب، ستیز با آمریکا و در افتادن با نظامِ سلطه است تا تامینِ آب، گسترشِ جنگل‌ها و فضایِ سبز، حفظ و حراست از محیطِ زیست، استنشاقِ هوای پاک، توسعه پایدار و این دست دغدغه‌های روشنفکرمابانه غربی. 

مجید
United Kingdom
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۲۱:۰۵
این درد با که گوییم واین غم کجا بریم خشکسالی شدید در این اقلیم خشک برای دولتی که کمترین اهمیت را برای محیط زیست و سازگاری با ایران خشک قایل نیست وبا اتمام منابع ابی باستانی نابودی کشاورزی و سپس زیستگاه دیرینه ایرانیان در کلان شهرهای تهران مشهد واصفهان وشیراز را فراهم ساخت وسودای موهوم نابودی اسراییل وایران ۲۰۰‌میلیونی را در سر میپروراند (379382)
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۲۱:۴۳
برای کی؟ (379384)
قمصری
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۸/۳۰ ۲۳:۳۴
یکی به تمام این ابله ها بگه عراق،ترکیه،مصر،پاکستان،ازبکستان،آذربایجان،اردن و......که با آمریکا واروپا رابطه دارند و فکر صدور افکار خود نیستند رشد اقتصادیشون چند درصد؟وارزش پول ملیشون دربرابر دلار چقدر؟ (379387)
سورنا سوری
United Arab Emirates
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۰۳:۴۲
صدور انقلاب مهمتر بفهم این اقای زیبا کلام....
............
.....علی برکت الله... (379389)
۱۴۰۰/۰۹/۰۱ ۱۶:۲۷
بستگی داره از طرف چه کسی بخواهی جواب بدهی......... (379402)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها