به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۸ ساعت ۰۰:۲۶
کد مطلب : ۳۰۹۷۲۷

چند بار باید تجربه شود، چند بار؟

چند بار باید تجربه شود، چند بار؟
گروه اقتصادی: احمد زیدآبادی در یادداشتی نوشت: در پی افزایش بهای ارزهای خارجی در برابر ریال پس از اعلام بی‌نتیجه بودن دور هفتم مذاکرات وین، سید ابراهیم رئیسی در واکنش به این موضوع گفته است: "خبر دقیق داریم عده‌ای شبانه روز در تلاشند همزمان با مذاکرات، نرخ ارز را بالا ببرند و مذاکرات را به اقتصاد گره بزنند تا خواسته‌های خود را به ملت تحمیل کنند."
وی در عین حال دستور داده است که "دستگاه‌های مسئول همزمان با نظارت و کنترل بر بازار، با شناسایی دقیق عوامل مداخله‌گر و بی‌ثبات‌کننده بازار ارز، با جدیت به مسئولیت‌های خود در این زمینه عمل کنند."
من نمی‌دانم یک اقدام چند بار باید تجربه شود تا بطلانش به اثبات برسد؟ یعنی با چه منطقی می‌توان انتظار داشت که از اتاق مذاکرات وین دود سیاه به هوا برخیزد اما این مسئله روی نرخ ارز در داخل ایران تأثیر نگذارد؟
حتی بهای نفت و طلا در بازارهای جهانی هم از این مسئله تأثیر می‌پذیرند، حال چگونه می‌توان تصور کرد که بازار داخلی ایران نسبت به آن بی‌تفاوت باشند؟ در طولِ چهل و چند سال گذشته بارها تجربه شده است که بگیر و ببند و استفاده از ابزارهای امنیتی در اقتصاد اگر هم نتیجۀ کوچکِ کوتاه‌مدتی در پی داشته باشد، بلافاصله تأثیرات مخربش بر ناامنی محیط کسب و کار نمایان می‌شود.
یعنی با این بینشی که مسئولان بلندپایۀ ایران در مورد اقتصاد دارند، آیا هیچ عامل دیگری برای تخریب اقتصاد کشور مورد نیاز هست!
برچسب ها: نرخ ارز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها