به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۳۴۹۱۷۵

آشی که پوتین برای ایران پخته است!

آشی که پوتین برای ایران پخته است!
گروه سیاسی:‌ یدالله کریمی‌پور (فعال رسانه‌ای) در یادداشتی نوشت: 
بعید نیست پوتین برای کاستن از فشار بر اوکراین، در صدد باز کردن جبهه جدیدی بیفتد. آسان ترین میدان برای ایجاد چنین جبهه‌ای خلیج فارس است. کمترین گمانی ندارم که برای پوتین در ادامه جنگ اوکراین، سناریوی راه اندازی نبردی تمام عیار مسلم است که یک طرف چنین نبردی باید جمهوری اسلامی باشد و...
۱- یافتن شریک جرم
روسیه به عنوان دومین فروشنده سلاح در جهان، چه نیازی به پهپادهای ایران دارد؟ چرا باید از ایران درخواست پهباد کند؟
آشکار است که مساله نیاز به پهباد نیست؛ بلکه قصد روسیه کشاندن تدریجی دیگر کشورها به ویژه ایران به میدان جنگ برای تقسیم هزینه‌های سیاسی - دیپلماتیک جنگ بین کشورهای وفادار به خود پنداشته شده است. چرا قدرت‌های بزرگی مانند هند و به ویژه چین با در نظر گرفتن منافع ملی خود از ورود و درگیری در صحنه اوکراین پرهیز می‌کنند؟! حتی گاه همین کشورها تحریم‌های غرب علیه روسیه را برسمیت شناخته‌اند. چرا روسیه از چین و ترکیه که دو قدرت برتر پهبادی جهان هستند کمک‌ نمی خواهد؟ آیا پهباد های ایران آن قدر موثرترند که صحنه جنگ را به نفع روسیه تغییر دهند؟
۲- تعطیلی برجام
دومین هدف پوتین برای درگیر نمودن تدریجی ایران در اوکراین، تعطیلی همیشگی برجام است. این مهمی است که کرملین تا امروز به خوبی در آن تاثیر نهاده است. ژرف تر شدن بی اعتمادی بین ایران-امریکا- اروپا عملا احیای برجام و لغو نشدن تحریم‌های ایران را در پی خواهد داشت. با چنین روندی برجام مرده است؛
۳- نبود جانشین نفتی
بزرگترین اسلحه روسیه در وادار نمودن ناتو به تسلیم، قطع نفت- گاز است؛ و بهترین جانشین برای پرکردن این خلا ایران، ونزوئلا و عربستان. ورود تمام قد ایران به بازار نفت نجات بخش اروپا است. روس ها حتی از همه اهرم های ممکن در جهت عدم ورود فراگیر و گسترده ایران به بازار انرژی که کلید شکستشان در اوکراین است بی تعارف و پنهان سازی استفاده خواهند کرد.
کوتاه آن که روسیه نیازی به پهباد های ایران ندارد، هدف کشاندن جمهوری اسلامی به صحنه جنگ‌ و وارد کردن شرکای جرم بین المللی است.
برچسب ها: ولادیمیر پوتین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


لیلا
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۰۳ ۲۰:۳۳
هرچه باشه پوتین سگش ما ارزد به رهبران آمریکا و انگلیس خبیث (391259)
۱۴۰۱/۰۵/۰۹ ۱۳:۰۷
به چه دلیل ؟ شعار و شعارزدگی بسه. بزرگترین خیانت تاریخ به خاک ایران از روسیه بوده و تا امروز هم خیانت پشت خیانت مانند عهدنامه های ننگین ترکمانچای و گلستان و فروش سلاح به عراق در جنگ با ایران و رای علیه ایران در سازمان ملل و ... (391420)
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۴:۳۹
بعید نیست (391271)
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۰۸:۲۶
مدافعین کاخ سرخ کرملین آماده حرکت چون راه باز و جاده دراز فقط رها کنید (391273)
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۲:۲۳
عجب زبلیه (391280)
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۳:۵۰
کوتاه آن که روسیه نیازی به پهباد های ایران ندارد، هدف کشاندن جمهوری اسلامی به صحنه جنگ‌ و وارد کردن شرکای جرم بین المللی است.
نتیجه اخلاقی: فاعتبروا یا اولی تریبون! مثل صداوسیما!! (391283)
ت
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۱/۰۵/۰۴ ۱۵:۴۲
هوش سیاسی نعمتی هست که ایران ندارد..ترکبه برنده ترین هست.‌پهباد میده اوکراین..داره با همکاری اذربایجان جای ایران و روسیه در بازار انرژی میگیره‌..گاز خزر کهدحق مسلم ایران بود را از کریدوری که مال ایران هست.صادر میکنه اروپا..توجنوب ایران ال ان جی پارس جنوبی را که سهم ایران هست صادر ات ش را چند برابر کرده..درشرق ایران عراق بسرعت درحال افزایش صادرات نفت وگاز هست.‌اسراییل داره پیمان تظامی واقتصادیش را با اروپا وکشورهای خلیج فارس گسترش میده‌‌.ایران هم رفت روی شغال منطقه یعنی روسیه سرمایه کذاری میک (391285)
۱۴۰۱/۰۵/۰۵ ۱۰:۵۹
مثل این که این دولت ... حکومت روسیه است. (391307)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها