کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دخترم خوبم! چه گناهی داشتی تو؟

25 شهريور 1401 ساعت 0:15


گروه سیاسی: رحیم قمیشی «عضو مجمع ایثارگران» در یادداشتی نوشت: به عنوان پدری که دختر ۲۲ ساله دارد می‌نویسم. برای ژینا امینی دختر خانم ۲۲ ساله کردستانی مسافر تهران، که به بهانه بدحجابی دستگیر و سپس جنازه نیمه‌جان و سکته‌کرده‌اش را تحویل خانواده‌اش دادند، می‌نویسم با چشمانی اشکبار می‌نویسم. او دختر من است. من با دیدن او بر تخت بیمارستان احساس کردم دخترم را برده‌اند....، تهدیدش کرده‌اند، ترسانده‌اند او را، و قلب نازکش قفل کرده. کلیه‌هایش از کار افتاده و حالا تنها دعا ممکن است زنده نگاهش دارد. من دارم دیوانه می‌شوم.
دخترم خوبم! چه گناهی داشتی تو؟
چه اشتباهی کردیم ما! چه تقاصی باید پس بدهیم؟ کاش من مرده بودم تو را چنین نمی‌دیدم
دخترم مقاومت کن
اشک‌ نمی‌گذارد بنویسم
ما همه برایت دعا می‌کنیم
و نفرین می‌کنیم خودمان را
که این سرنوشت را برایت رقم زدیم
دخترم لطفا بمان
بمان تا ببینی گشت ارشاد جمع خواهد شد
تا ببینی دیگر دست هیچ مردی به تن دختران ما نخواهد خورد و هیچ .... حق نخواهد داشت دختران پاک وطنم را هدایت کند!
لطفاً بمان دخترم
التماست می‌کنم‌...
قول می‌دهم آینده روشن است
ما را ببخش
ما را ببخش...
لطفا بمان دخترم
برای ایران

واکنش سیدمحمد خاتمی به وضعیت مهسا امینی

رییس‌جمهور سابق در متنی نوشت: باز هم ⁧ فاجعه⁩ ای ناگوار که درد آن تا مغز استخوان را می‌سوزاند!
‏طبق اخبار، ⁧ دختر⁩ خانمی با ادعای پوشش نامناسب ⁧ بازداشت⁩ و در جریان بازداشت و انتقال دچار جراحات و عارضه قلبی و مغزی می شود!
‏آیا این فاجعه و رویدادهای پرتکرار مشابه آن کافی نیست که برای خدا، برای آبروی اسلام و رعایت انتظارات به‌حق ⁧ مردم⁩ و حال بدی که در تنگناهای معیشتی و مواجهه با انواع ⁧ فساد⁩ های ویرانگر و ⁧ ناکارآمدی⁩ ها دارند از این شیوه و رفتارهای ⁧ خلاف قانون⁩، منطق و شرع دست برداشته شود ‏و بیش از این زمینه مشوه شدن چهره ⁧اسلام⁩ و نظام را فراهم نیاورند و با پدیدآورندگان این حوادث برخورد مناسب صورت گیرد؟!

این چه هدایتی است؟
✍️احمد زیدآبادی
پلیس  به جای آنکه در کوچه و خیابان مراقب مردم در برابر هجوم زورگیران باشد، در پی بازداشت دختران آنها به دلیل نوع پوشش آنهاست!
مرگ مغزی ژینا امینی، دختر خانمِ جوان سنندجی، پس از بازداشت توسط گشت ارشاد در تهران، ادامۀ روندِ بی‌نهایت آسیب‌زایی است که کارشناسان امور اجتماعی بارها نسبت به آن هشدار داده‌اند، اما کمترین اثری بر سیاست لج‌بازانۀ نهادهای تصمیم‌گیر نداشته است.
پلیس تهران گفته است که خانم امینی به قصد "هدایت" دستگیر شده، اما به طور ناگهانی دچار عارضۀ قلبی شده است. اگر این روایت را صد در صد هم معتبر بدانیم آیا پلیس نمی‌داند که صِرف دستگیری یک دختر مسافر شهرستانی در حضور خانواده‌اش چه شوک روانی به او وارد می‌کند؟
ابن بساط قرار است کی پایان یابد؟ دستگیری دختران جوان مردم و انتقال تحقیرآمیز آنها به مقر گشت ارشاد، چگونه به "هدایت" آنها کمک می‌کند که پلیس تهران مدعی آن شده است؟
#ژینا_امینی
#گشت_ارشاد

توییت دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران
✍🏻آذر منصوری 
بارها نسبت به عواقب رفتار گشتی که نامش را⁧ #ارشاد⁩ گذاشتید، هشدار دادیم، انذار دادیم و پرسیدیم حاصل سال‌ها اصرار بر این⁧ #اجبار⁩ چه بوده است؟ 
‏چرا به این رویه غیرانسانی خاتمه نمی‌دهید؟
‏رواست گر من از این غصه خون بگریم، خون
‏سزاست گر من از این غصه، زار گریم، زار


کد مطلب: 358513

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/note/358513/دخترم-خوبم-گناهی-داشتی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir