به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۲:۰۶
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۰۶ ساعت ۱۵:۵۷
کد مطلب : ۳۶۶۱۳۵

اصولگرایان حاکم؛ چه می‌گفتید؟ چه می‌کردید؟

اصولگرایان حاکم؛ چه می‌گفتید؟ چه می‌کردید؟
گروه سیاسی: محمد فاضلی (استاد دانشگاه و جامعه‌شناس) در توییت‌هایی نوشت: «اصولگرایان حاکم! بیایید فکر کنیم به جای شما، کسان دیگری در قدرت بودند و شما منتقد و معترض بودید، آن‌ها هم با شما به شیوه‌ای برخورد می‌کردند که شما سال‌هاست با نارضایتی، انتقاد و اعتراض و اصل ۲۷ قانون اساسی برخورد می‌کنید؛ و می‌خواستید راه اصلاح پیشنهاد دهید. چه می‌گفتید؟
فرض کنید این حکومت فرضی، به جای گشت ارشاد، گشت کشف حجاب داشت و هر زنی را که محجبه بود دستگیر می‌کرد. شما به این کار معترض بودید و خواهان اصلاح می‌شدید. آن وقت اگر صدای شما را نمی‌شنیدند، نیروی اجتماعی شما را منکر می‌شدند، و دائم به شما بی‌توجهی می‌کردند، چه می‌گفتید؟ چه می‌کردید؟»
این جامعه‌شناس در متن دیگری نوشته است: 
تقلیل‌گرایی‌های خطرناک در تحلیل اعتراضات اخیر:
‏تقلیل همه نارضایتی‌های اجتماعی به حجاب و امر جنسی
‏تقلیل همه گروه‌های اجتماعی معترض به دهه هشتادی‌ها
‏تقلیل منشأهای درونی اعتراض به تحریک و رسانه‌های خارجی
‏تقلیل بنیان‌های فراطبقانی/فراجنسیتی به امر طبقاتی و جنسیتی
تقلیل پدیده‌های دنیای واقعی به صرفاً امر رسانه‌ای و مجازی
‏تقلیل مسأله به صرفاً تعارض و تقابل امر مذهبی در برابر غیرمذهبی
‏تقلیل تنوع گروه‌ها و نگرش‌های سیاسی حاضر در میدان به اصولگرا، اصلاح‌طلب و برانداز
‏این تقلیل‌ها، هر تحلیل و راه‌حلی از سوی همه طرف‌ها را به خطا می‌برند.

این هم به گردن منتقدین و معترضین افتاد!؟
حسین نقاشی (فعال سیاسی) هم در توییتی نوشت: «انتقاد نکنید، دشمن سوء‌استفاده میکند! اعتراض نکنید، داعش ترور میکند! مگر قرار نبود در سوریه و عراق با داعش بجنگیم تا قرار نباشد در تهران و شیراز و...با آنها نجنگیم!؟ بجای قبول مسئولیت و پاسخگویی که چگونه در حرم ‎#شاهچراغ مردم به خون غلتیدند، این هم به گردن منتقدین و معترضین افتاد!؟»

 
برچسب ها: محمد فاضلی

۱۴۰۱/۰۸/۰۷ ۰۱:۰۱
درود بر استاد فاضلی و اقای نقاش. واقعا سخنی منطقی تر و اصولی. تر از سخنان استاد پیدا می کنید? خب بیایید جواب بدید. مگه رئیس قوه ی قضائیه دعوت به گفتگو نکرده است? ایشان بیاد جواب بده که چرا اصل 27 قانون اساسی معطل مانده و اجرا نمی شود? از چی می ترسین? فوقش مردم میگن ما شما رو نمی خوایم شما هم از تحمل بار طاقت فرسای مسئولیت رها می شین. اخه این جنتی لا مذهب به چی چی چسبیده که ول کن معامله نیست? (402500)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها