به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۱/۰۸/۲۴ ساعت ۱۵:۴۶
کد مطلب : ۳۶۹۵۸۱
نظرات و دیدگاه‌ها

لزوم نرمش قهرمانانه در برابر مطالبات به حق

ر
لزوم نرمش قهرمانانه در برابر مطالبات به حق
گروه سیاسی: حجت‌الاسلام مسلم سلیمانی (روحانی و فعال مدنی خوزستانی) در نامه‌ای به نمایندگان مردم این استان در مجلس خبرگان نوشته است عده ای جامعه را دو قطبی کرده اند و جوانان و مردم و پلیس را در مقابل هم قرار دادند و این وضعیت به نفع هیچکس نیست. متن این نامه را در ادامه می‌خوانید:

خدمت معزز اساتید و سروران ارجمندم آیات مکرم جناب آقایان
موسوی جزایری، شفیعی، کعبی، حیدری، فرحانی و احمدی شاهرودی
 با سلام و عرض ارادت
آنچه مرا واداشت تا مرقومه ای خدمتتان عرض کنم انبوه سوالات بی پاسخ چند نسل است که در کوی و برزن با آنها مواجه هستم و به جرات می‌توان گفت مطالبات کف خیابانی امروز، انباشت انبوهی از سوالات بی پاسخ و بی مهری های نسلی است که امروز در جایگاه پدر یا مادر قرار دارد و نجابت به خرج دادند و کوتاه آمدند اما فرزندان آنها با جدیت به دنبال مطالبه گری هستند و اگر مسئولان مربوطه پاسخ مهربانانه و نه از روی قدرت به آنها می‌دادند الان همان نسل جبهه‌های دهه شصت را فراوان داشتیم.
حضرات استاد!
عده ای جامعه را دو قطبی کرده‌اند و جوانان و مردم و پلیس را در مقابل هم قرار دادند و این وضعیت به نفع هیچکس نیست.
نسل امروز سوالات بسیار دارد. فقط از راه توجیه عقلی قانع می‌شوند. دوره سخنرانی های یک طرفه و وعده به ثواب تمام شده است. قرار بود دنیا و آخرت مردم آباد شود. الان چه کسی می‌تواند با عدد و رقم بگوید چه میزان از دنیا و آخرت مردم آباد شده است.؟
حتی گفته شده بود که وزارت فرهنگ را روحانیان اداره کنند و اگر خوب کار نکردند و اخلاق اسلامی را حاکم نکردند، بعد از 15-10 سال بگیرند و... خیلی موضوعات دیگر.
الغرض! حرف‌های خوب زیادی زده شد که جامعه تشنه و شیفته آن شده بود اما الان هیچکس نمی‌تواند آمار دقیقی از میزان اجرایی شدن آن حرفها بدهد. امروزه جامعه می‌گوید: دیگر گوشمان از حرف پر شده است. خروجی معنویت و رفاه اجتماعی کجاست؟
جامعه خیلی چیزها را دیگر نمی پسندد. مسایلی شبیه ماجرای کشتی نوح، معراج پیامبر (ص) با اسب (براق) به کهکشانها، جنگ های بسیاری که به نام دین و به کشورهای مختلف شده است و انواع خونریزی‌ها و به بردگی و کنیزی بردن شهروندان آن، جنگ نهروان، برگشتن خورشید برای اینکه نماز امام علی (ع) قضا نشود و صدها مطلبی که یا از اساس سندست ندارد و یا با عقل در تناقض است و یا بدعت های عجیب و غریب است و یا توام با تحریف... مگر نه آن است که وقتی مهدی موعود (عج) ظهور می‌فرمایند، همگان فکر می‌کنند که دین جدیدی آورده. حضرت می‌فرماید این، دین جدم رسول خداست ولی بدعت‌ها و انحرافات در آن زیاد شد و 180 درجه عوض شده است...
امروزه جامعه ما تشکیک جدی در همه! چیز دارد. خیلی‌ها دیگر اعتقادی به اساسِ دین هم ندارند... شرایط امروز ما خیلی شبیه شرایط دوران پایانی عصر رنسانس است. تاریخ تکرار می‌شود مگر آنکه تدبیر جدی اندیشیده شود و در برخی سیاستهای داخلی و بین المللی تجدید نظر شود تا جو عمومی جامعه آرام شود و بعد اصلاحات بنیادین و اساسی تحقق پیدا کند...
حضرات استاد!
جسارت مرا ببخشید. شما هر کدامتان دارای طلاب، مدرسه علمیه، خبرگزاری، ارتباطات عالی در کشور و مریدان بسیار در استان هستید. از همین استان خوزستان شروع کنید. نرمش قهرمانانه در برابر نسلی که حاضر است همه حرفها را با خط کش عقل بپذیرد عملی نکوست. ممکن است نسل بعدی آنقدر کینه به دل داشته باشد که دیگر هیچ حرف عاقلانه ای را نیز نپذیرد.
به نظر من هنوز فرصت هست. مردم آرامش و یک رفاه نسبی از زندگی می‌خواهند حتی نه رفاه به قدر زندگی برخی از مرفهان بی‌درد که با پول این ملت حدود چند هزار نفر از فرزندان و بستگان آنها در بهترین کشورهای غربی (که مرتب بر آنان مرگ می‌فرستیم) زندگی می‌کنند.
حرف‌ها بسیار است و موکول می‌کنم به فرصتی دیگر
والسلام علینا و علی الخلق اجمعین
و آخر دعواهم ان الحمد لله رب العالمین
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها